J0ppe Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Morn. Jeg har nylig skaffet meg et MSI K8N Diamond Hovedkort Socket 939 hovedkort. (resten av specsene i profilen). Noe som irriterer meg veldig er at dataen bare skur seg på av seg selv. Jeg skrur den av også tar det alt fra et sekund til noen minutter før den skrur seg på av seg selv. En annen liten rar ting som skjer er at når jeg kobler til strøm så starter den med en gang. Jeg må altså ikke trykke på on knappen. Har prøvd å lete meg litt rundt i BIOS uten at jeg fant noe som kunne være det. Jeg har hørt om noe "wake on lan" greier, men er ikke helt sikker på om det er det. Har mange maskiner på nettverket og det er vel nesten alltid en på. Kan det være det? Mvh J0ppe Lenke til kommentar
PoW Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Det med at du ikke trenger å trykke inn knappen etter at du har koplet til stømmen varierer fra hovedkort til hovedkort... Enkleste løsning er vel å formatere... Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Hvorfor formatere? Det løaser jo ikke problemet. Har selvfølgelig formatert etter jeg fikk nye deler. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Løsningen ligger nok i Bios. Se under "Power Management Setup", der kan du stille på en del ting. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Ville sjekket at powerkablen fra knappen på kabinettet til hovedkortet ditt er satt på riktig vei. Ellers så ville jeg sjekket wake on lan også. Prøv å koble ut nettverkskabel mm og se om pcen fortsatt skrur seg på av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå