Gå til innhold

Valget i Irak

Anbefalte innlegg

Ja, USA kan trekke seg ut og har ihvertfall "truet" med å flytte nato flybasen med sine vel 60k soldater(de fleste amerikanere) over til Polen en gang, noe som ville få fatale konsekvenser for en hel by i Tyskland.

Har ikke hort noe mer om saken, jeg haper Bush trekker USA ut av Tyskland, det er jo ingenting de har a gjore der. Fullstendig bortkastet. De burde flyttes til andre steder hvor det hadde vaert mer nodvendig. Jeg tror de sa de skulle flytte de ut... men vet ikke helt hva som skjedde med forslaget...

Forslaget var bare ment som et skremselskudd mot tyskerne som ikke ville at USA skulle bruke basen i sitt angrep mot Irak(eller var det Afghanistan? Husker ikke helt). Uansett så holdt tyskerne godt kjeft etter at det forslaget kom på banen :roll:

Men det er en Nato base, så det er ikke bare opp til USA om å flytte den (men nesten :p ), vil koste en god del penger å flytte den over til f.eks Polen som er et alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Som sagt. Hvorvidt utvalgte irakere har vært med på å utforme grunnloven er irrelevant da det er USA som har plukket de ut.

Valget er et propagandavalg fordi resultatet var gitt på forhånd. Uansett hvor mange som stemte så ville det vært "over 50%" og Bush ville karakterisert valget som en "seier for demokratiet".

Forsåvidt så har du rett i at jeg hater USA. Jeg er antiamerikaner og stolt av det. Og Irak vil ikke ha et demokratisk valg før USA er kastet ut og irakerne får bestemme selv i eget land.

Resultatet var gitt pa forhand? Hva er resultatet da olsen?

Du pastar at Irak ikke kan ha et demokratisk valg inntil USA er borte, men dette er ikke en nodvendig logisk forutsetning. dessverre tar ideologien din rotta pa deg, og du klarer ikke se pa ting logisk. Folk som deg forstar ikke at det ikke ville blitt noen valg om ikke for amerikanerene. Vet det er kjedelig a matte innromme noe slikt, men hvis du skal vaere en mann, sa ma du gjore det. A innromme at man tar feil er noe en ekte mann gjor, noe som du for sa vidt ikke er siden ideologien din fortrenger alt og du klarte ikke engang innromme hvor feil du tok om at (1) valgobservatorene var bare i Jordan og (2) at norske media ikke har folk i Irak. Det passet ikke ideologien din at disse var slik, sa du pastod dette uten a sjekke forst, for det er slik det foregar i hodet ditt, med denne ideologien. Pasta ting og hape at du har rett, uten a sjekke, sa lenge det er antiamerikansk og hjelper en slik argumentasjon.

At du engang klarte a pasta at NRK og TV2 ikke har folk i Irak uten a bare sjekke dette pa 10 sekunder viser at ideologien din har fullstendig kontroll over deg. Sannheten fortrenges og hvis du ikke vet hva den er, utformer du den som den passer deg og ideologien din.

Men det er en Nato base, så det er ikke bare opp til USA om å flytte den (men nesten  ), vil koste en god del penger å flytte den over til f.eks Polen som er et alternativ.
Polen? Hva skal de gjore der da? De burde flytte amerikanerene ut av Europa! Det er ingenting de skal gjore der likevel. De burde flyttes der de trengs, uansett hva tyskerene burde mene (siden de tenker bare pa sin okonomi uansett - dumt at de har den hoyeste arbeidsledigheten siden 2. VK....).
Lenke til kommentar

Men det er en Nato base, så det er ikke bare opp til USA om å flytte den (men nesten  ), vil koste en god del penger å flytte den over til f.eks Polen som er et alternativ.
Polen? Hva skal de gjore der da? De burde flytte amerikanerene ut av Europa! Det er ingenting de skal gjore der likevel. De burde flyttes der de trengs, uansett hva tyskerene burde mene (siden de tenker bare pa sin okonomi uansett - dumt at de har den hoyeste arbeidsledigheten siden 2. VK....).

Vel vist USA skal holde på å rydde opp i midtøsten og andre steder så trenger de tilstedeværelse. Og selv om den kalde krigen er over, så vil ikke USA helt enda slippe synet av Russland. Og i tillegg så gir det jo i dette tilfellet et godt "overtalingsargument" mot tyskerne :p

Det er nok en god grunn til at amerikanerene vil være til stede i Europa, og Nato har sett det som mest hensiktsmessig å ha flybasen i Tyskland. Det er ikke akkurat som om den nødvendige flykapasiteten som amerikanerene hadde behov for både i Irak og Afghanistand var mulig å plassere på et par hangarskip ;)

Lenke til kommentar
Resultatet var gitt pa forhand? Hva er resultatet da olsen?

Resultatet er at valget har liten eller ingen innvirkning på USAs aktivitet i Irak.

Du pastar at Irak ikke kan ha et demokratisk valg inntil USA er borte, men dette er ikke en nodvendig logisk forutsetning.

Jo, det er det. Når en utenlandsk militærmakt legger til grunn forutsetningene for valget, kontrolerer landet med militærmakt og fengsler folk på måfå (Ja, det har skjedd i forkant av valget) så er det ikke mulig å ha et demokratisk valg siden irakerne ikke bestemmer i eget land.

dessverre tar ideologien din rotta pa deg, og du klarer ikke se pa ting logisk. Folk som deg forstar ikke at det ikke ville blitt noen valg om ikke for amerikanerene. Vet det er kjedelig a matte innromme noe slikt, men hvis du skal vaere en mann, sa ma du gjore det. A innromme at man tar feil er noe en ekte mann gjor, noe som du for sa vidt ikke er siden ideologien din fortrenger alt og du klarte ikke engang innromme hvor feil du tok om at (1) valgobservatorene var bare i Jordan og (2) at norske media ikke har folk i Irak. Det passet ikke ideologien din at disse var slik, sa du pastod dette uten a sjekke forst, for det er slik det foregar i hodet ditt, med denne ideologien. Pasta ting og hape at du har rett, uten a sjekke, sa lenge det er antiamerikansk og hjelper en slik argumentasjon.

Herrejesus.

1. Jeg ønsker ikke å være en "ekte mann", hva nå enn det er.

2. Kan du forklare meg hvordan ideologien min har skyld i at jeg tok feil angående norske journalister i Irak (At det er få internasjonale journalister i Irak stemmer forsåvidt fremdeles)?

3. At det sitter et hundretalls observatører bak amerikanske styrker i Bagdhad forandrer ikke på det faktum at ingen internasjonale valgobservatører overvar valget i resten av Irak.

At du engang klarte a pasta at NRK og TV2 ikke har folk i Irak uten a bare sjekke dette pa 10 sekunder viser at ideologien din har fullstendig kontroll over deg. Sannheten fortrenges og hvis du ikke vet hva den er, utformer du den som den passer deg og ideologien din.

Jeg gadd ikke sjekke det opp fordi jeg antok det var riktig. Men det var det tydeligvis ikke. Men det er fremdeles sant at få internasjonale journalister er i Irak. Og utenfor USA kontrolerte Baghdad er det omtrent ingen.

Lenke til kommentar
Men her ser vi tydelig at anti-USA folk kommer til a drite sa mye de kan pa det forste demokratiske valget i Irak pa 50 ar. Det er merkelig at de ikke gjorde dette for det som skjedde i Ukraina og. Veldig merkelig.

Hva Ukraina har med dette å gjøre skjønner jeg ikke.

Ikke jeg heller.

Ikke jeg heller,spesielt med tanke på at vedkommende har gått kraftig ut mot andre som drar inn ting i en tråd. Men da var det negativt for usa,så det er vel grunnen :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Wow! 200 år. Det er jo hele verdenshistorien. De gamle er fortsatt bare eldst.
Var det noen ekte demokrati som har vart sa lenge som USA?

Det er nok en god grunn til at amerikanerene vil være til stede i Europa, og Nato har sett det som mest hensiktsmessig å ha flybasen i Tyskland. Det er ikke akkurat som om den nødvendige flykapasiteten som amerikanerene hadde behov for både i Irak og Afghanistand var mulig å plassere på et par hangarskip
Syns heller de burde sette den opp lenger sorover... siden det er der "action" foregar i disse tider. Ser ikke akkurat for meg at Ost-Europa begynner med krig igjen sa veldig snart... Det er jo Chechnya og Georgia som er problemomrader, og de ligger vel mer sor?

Resultatet er at valget har liten eller ingen innvirkning på USAs aktivitet i Irak.
Nei, nar man tenker sa naersynt som deg, er det enkelt a tro det. Valget setter istand at irakerene kan utforme grunnloven sin, og ta for seg sporsmal som: vil vi at USA skal vaere her? Nar vil vi at de skal dra?

Tror det er pa tide du tar blikket fra gulvet og ser litt fremover. Hadde ikke vaert en darlig ide for noen sa naersynt som deg.

Jo, det er det. Når en utenlandsk militærmakt legger til grunn forutsetningene for valget, kontrolerer landet med militærmakt og fengsler folk på måfå (Ja, det har skjedd i forkant av valget) så er det ikke mulig å ha et demokratisk valg siden irakerne ikke bestemmer i eget land.

Ja, de fengsler folk som prover a drepe andre. I siviliserte land ser vi positivt pa slikt. Det er ikke irakerene som bestemmer i eget land? Nei, det var jo derfor 60%+ "ikke" bestemte seg for a ga til valgurnene noen dager siden.

Det er mulig, olsen, hvis du bare vil la det vaere mulig. Men du vil ikke at det skal vaere mulig, siden du hater USA. Du vil ikke irakerene noe godt, fordi du hater USA. Det er en skam.

Herrejesus.

1. Jeg ønsker ikke å være en "ekte mann", hva nå enn det er.

2. Kan du forklare meg hvordan ideologien min har skyld i at jeg tok feil angående norske journalister i Irak (At det er få internasjonale journalister i Irak stemmer forsåvidt fremdeles)?

3. At det sitter et hundretalls observatører bak amerikanske styrker i Bagdhad forandrer ikke på det faktum at ingen internasjonale valgobservatører overvar valget i resten av Irak.

Herrejesus ja, na fikk du deg en skikkelig smell.

1. Nei, du onsker ikke redegjore for dine feil, og onsker ikke legge opp ideologien din. Er helt soleklart det.

2. Fordi du argumenterte at ingen var der, at valget var helt uobservert, siden dette ville foye seg inn med ideologien din om at alt var et helvete siden USA var der nar valget ble holdt. Fa internasjonal journalister i Irak? Hm, jeg tror jeg har lest at hele 63 journalister har blitt drept i Irak, og har sett pa selveste NRK at hele 4 journalister var tilstede for a filme/fotografere en liten bilbombe. Vet skal ikke hevde at det er "mange" journalister i Irak, men disse tallene tror jeg setter en stor kjepp i hjulene pa at det er "fa".

3. Nei, for de jaevlene som du stotter gjorde det umulig for disse a gjore dette. Hvis det er noen i Irak som gjorde valget "udemokratisk" sa var det de som du stotter, og ikke USA. Sitt a tenk pa den du.

Jeg gadd ikke sjekke det opp fordi jeg antok det var riktig. Men det var det tydeligvis ikke. Men det er fremdeles sant at få internasjonale journalister er i Irak. Og utenfor USA kontrolerte Baghdad er det omtrent ingen.

Akkurat. Du gadd ikke sjekke det opp, fordi det passet inn i ideologien din.

Fra de tallene jeg nettopp gav, skal jeg sette stor tvil i om at det er "fa" journalister der. Og hvorfor skulle det ikke vaere journalister utenfor Baghdad? Det er tross alt nesten bare i Baghdad-omradet hvor det er problemer.

Uff, nei, na glemte jeg meg, ideologien din sier at hele Irak er i kaos og at alt i hele Irak er et helvete. Unnskyld meg, var ikke meningen a forstyrre ideologien din.

Ikke jeg heller,spesielt med tanke på at vedkommende har gått kraftig ut mot andre som drar inn ting i en tråd. Men da var det negativt for usa,så det er vel grunnen
Oi, jeg gjorde en sammenligning, ogsa sier dere at jeg skifter tema. :roll:
Lenke til kommentar
Jeg mener Irak ikke har fått demokrati da jeg mener demokrati er mer enn å putte en lapp i ei kasse en gang hvert 4. år. Forsåvidt så er det flott at Irak gjennomfører et valg, det hadde vært enda flottere om USA trakk seg ut og holdt seg unna gjennomføringen.

For hvis USA trekker seg ut... da tar IHVERTFALL ikke militante muslimer over irak! :ermm:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jeg mener Irak ikke har fått demokrati da jeg mener demokrati er mer enn å putte en lapp i ei kasse en gang hvert 4. år. Forsåvidt så er det flott at Irak gjennomfører et valg, det hadde vært enda flottere om USA trakk seg ut og holdt seg unna gjennomføringen.

For hvis USA trekker seg ut... da tar IHVERTFALL ikke militante muslimer over irak! :ermm:

Ikke vet jeg. At noen militante grupper vil ta makta i Irak er nok sikkert, men det betyr ikke at det vil bli hverken diktatur eller taliban.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...