skeletor_ Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) hei. Inne i kabinettet mitt så har merkelig nok to 4pin strømkabler som var koblet sammen smeltet sammen. Jeg fikk nappet dem fra hverandre til slutt etter litt pirking og skjæring med kniv og deretter fikk jeg se at det var helt svart. Det har ikke skjedd noen skade egentlig. Ingen komponenter har blitt påvirket av dette heldigvis. Grunnen til at jeg oppdaget dette var når skjermkortet mitt ikke fikk strøm ved oppstart. Jeg måtte bare skjøte strømmen fra skjermkortet med en annen 4pin, men allikevel så lurer jeg på hvordan dette kan ha skjedd! Til en eventuelt viktig opplysning så skjedde dette etter at jeg byttet strømforsyner. På den nye var det 150W mer enn i den gamle. 250W---> 400W. Om de to 4pin strømkablene som var koblet til hverandre kan ha fått et sjokk etter bytting av strømforsyner kan være en mulighet, men jeg er ikke sikker. Derfor spør jeg her på forumet til hjelp. Endret 30. januar 2005 av skeletor_ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Kan ikke si noe sikkert om hva som har skjedd hos deg, men en vanlig årsak til slikt er dårlig kontakt. Det kan f.eks være at fjærene i kontakten er slakke, eller oksidering. Dette medfører at overgangsmotstanden i kontakten øker, og det blir da ganske varmt når det går mye strøm. Samme effekten kan man se i gamle hus hvor man finner svartsvidde stikkontakter. Slik varmgang vil definitivt forringe kontaktflatene, så det er stor sjangs for at det vil skje igjen. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Har opplevd det samme selv, kontakten som gikk til et 9800 Pro ble brent. Regner med at Kontakten må ha vært slitt eller plugget dårlig i. Fikset det ved å klippe av den gamle molex kontakten, og loddet på en ny. (tatt fra en forgrenings ledning) Brukte krympeslanger til isolasjon - ser mye mer proft ut enn teip Endret 30. januar 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har tenkt til å kjøpe en VGA-vifte hos 3dfxcool.no så jeg bestiller en 4-5 Y-ledd i samme slengen. Med krympestrømper! Det er vel en stund siden dette her skjedde. Omtrent en uke og jeg har fortsatt ikke sett noe tegn til svarte strømkabler enda så håper det går bra fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå