Gå til innhold

Asono dvdx70 og undertekst problem.....

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lastet ned firmware fra hjemmesiden til asono men får ikke dette til å virke.... Det er en bin fil og jeg bruker nero som ikke klarer å brenne ut .bin filer direkte uten .cue fila. Jeg lagde derfor en slik .cue fil og brente ut iso image i ISO9660 format som readme fila sier. Dette har nå ført til at de to cd-rw platene jeg har brukt er totalt uleselig på mine 2 dvd-rom samt mine 2 dvd brennere og ikke klarer helle asono spilleren å lese dem...... Aner ikke hva jeg har gjort galt jeg, så setter pris på om noen som har gjort dette kan forklare meg....

En ting til, vil det være mulig å endre på størrelsen på underteksten eller vil det være slik liten skrift som dvd/divx spillerne som regel har, og takler den norske bokstaver?

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du skal ikke bruke *.CUE fil. Det er bare tull. Brenn i ISO 1960 uten jouliet.

Hos meg var problemet at DVDX70 gjenkjente ikke platen, fikk "unknown disc" så byttet jeg filnavn fra bbk935 til 935 og da gikk det OK.

Hvilken brenneprogram bruker du?

En ny firmware er på vei. Asono har problemer med filstørelse. Flash ROM har kapasitet på 8MB men det går ikke an å flashe fil som er større en 1MB. OGG støtte skulle vært med, men pga filstørelse må de droppe det. Det er info rett fra Asono. Nå prøver Asono å løse problemet til og med ved bruk av MTK firmware entusiaster.

Dette er inside info fra Asono.

Vent på den nye FW som kommer i Mars.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Som jeg skriver i mitt innlegg så bruker jeg NERO til å brenne med. Den støtter ikke direkte brenning av .bin filer med mindre de har .cue fil. Derfor lagde jeg en .cue fil slik at jeg kunne brenne ut iso image, jeg har ellers gjort alt som står i readme fila, men det hjelper svært lite når det brente resultatet blir helt uleselig i div. spillere. Hvilket program har du brukt til å brenne ut? Ellers høres det bra ut med ny firmware snart, men det er litt lenge å vente til mars en gang så jeg ønsker å få til dette med undertekst før den tid.

X.

Lenke til kommentar

Hvem som sier at Nero ikke støtter direkte brenning av *.bin filen!? Du skal brenne filen som den er, den skal være *.bin fil når den er brent til CD.

Velg i Nero New-CD-ROM-ISO-No-Multisession-ISO9660

Finn BBK935 og høyre klikk på filen deretter velg Add File To Compilation

Brenn CD med FinaliseCD.

Fonts i denne FW er latterlig liten. Jeg har prøvd å finne ut av det.

Ta en titt HER!

Det er en del foto. Siste post inneholder den nye font som skal komme i den nye FW.

Les.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Takk, det var dette jeg var usikker på. Om fila bare skulle brennes rett ut på plata eller som image. Som image fungerte det svært dårlig så da er det godt å høre at det ikke var slik.

Hmmm staljin sier at nero kan brenne cd image i .bin format direkte, hvordan gjør man så det, uten å ha .cue fil eller evt endre navn til .iso? Funker det også alltid å bare rename .bin filer til iso, og gjelder også dette andre image format, eller kan man risikere korrupte image? For dersom det bare er å rename så ser jeg ikke nytten av image convert program som konverterer mellom de ulike formatene......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...