Gå til innhold

anmeldelser og piratkopiering

Anbefalte innlegg

utallige ganger har jeg lest en anmeldelse og spilt demo til ett spill og vært ganske hypp på og kjøpe spillet. men funnet ut at spillet var elendig etter og ha spilt fullversjonen i en liten stund. selv etter og ha lest utallige anmeldelser og spilt demoen til ett spill er du aldri sikker på om du liker spillet.

det ville vært mye bedre om anmelderen spilte demoen og fullversjonen så ignorte om spillet var bra eller dårlig, men bare vurderte hvordan demoen passet til spillet. da kunne du spille demoen så vite med sikkerthet at spillet er bra eller dårlig ettersom du liker eller ikke liker demoen (hvis anmelderen mente demoen gav perfekt bilde av orginalen seff).

så og si alle spillene jeg laster ned er dårlige.

nedlasting har spart meg ifra og kjøpe drøssevis med spill jeg ikke likte, og slik jeg ser det er det spillutviklerne som lurer usikre kunder og ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-17 16:02, bic-judge skrev:

Litt morsom vinkling du kommer med her må jeg si. Du mener altså at vi skal spille spillet + demoen og sammenligne disse, istedenfor å spille bare spillet og skrive en vurdering av dette? Tror ikke det kommer til og skje, men hvem vet.

ja, da slipper vi problemet med at demoer ikke gir ett realistisk syn av spillet slik det ofte ikke gjør. å like en demo er noe helt annet en og like spillet.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg litt enig med han som postet innlegget.

Det er mange ganger demoen viser seg og være basert på den beste delen av spillet. Kunden kjøper spillet da fordi han tror dette bare var en smakebit, og spillet vil stort sett inneholde like kule ting (og bedre). Men ser man på fornuften, så kan man jo ikke komme og si at 'jeg ble lurt', fordi spillmakeren vil jo ha rett når han sier 'du fikk jo det du så' og 'vi lovte deg jo ikke nødvendigvis noe mer', evt. 'det går jo på smak og behag'.

Dere i Gamer.no kunne jo prøvd dette en gang, la en anmelder få prøve demoen og en annen fullversjonen, evt. en anmelder får først prøve demoen og så fullversjonen. Så kan vi jo få bevist/motbevist det El_PoLLa sier om at spillmakerene lurer oss på denne måten. Bare en idè.

Forøvrig kan det jo nevnes at nettopp "evaluational purposes only" er en av begrunnelsene warez-utgivere bruker. Det skal ikke sies om dette er av respekt for spillmakerenes arbeid, eller for å unngå de juridiske problemer som kan oppstå.

Mvh.

Mads Eriksen

Lenke til kommentar

ramboy: har 3 spill jeg har lastet ned/lånt eller noe slikt, likt og ikke kjøpt(men som jeg kjøper billigversjonen til når de kommer)... ellers har jeg kjøpt de andre wares-versjonene jeg har likt, og nedlasting har faktisk gjort at jeg har kjøpt flere spill enn jeg ville gjort uten siden jeg finner flere spill jeg liker. men skulle jeg kjøpt de spillene jeg digget demoen til f.eks. alien vs predator2, tiberian sun og close combat 5 så ville jeg hatt en fin haug orginaler liggende på gulvet og støve ned mens jeg ikke hadde gode spill og spille. close combat 5 spilte jeg dritmye demoen til, den banen i spillet var dritkul. men orginalen likte jeg ikke. alien vs predator2 demoen digget jeg singleplayer til og spilte mye på lan med venner, men jeg hater orginalen, tiberian sun filmklippet så vanvittig kult ut men spillet var ikke noe gøy.

jeg kjøper ikke ett spill fordi en anmelder liker det eller fordi jeg liker demoen, dette har jeg lang erfaring med, har en del orginaler liggende som jeg kan selge hvis noen er interresert...

Lenke til kommentar

Jeg ville si meg enig i at demoer ofte gir urealistiske forventninger til spill. Jeg hadde bestemt meg på grunnlag av Beta'en å kjøpe Warcraft 3, men etter at jeg prøvde spillet har jeg ombestemt meg. Det er rett og slett ikke så kult som Beta'en. Og så kan du ikke spille Nightelf-campaign fra begynnelse av! Det var den rasen jeg gledet meg mest til, men så må jeg spille igjennom hele den kjedelige human-campaignen for å få muligheten.

Jaja, 499,- spart :smile:

In the beginning there was nothing.

Which exploded.

- Terry Pratchett

[ Denne Melding var redigert av: Rincewind på 2002-06-18 11:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-18 02:44, zoneman skrev:

ja for poenget er vel ikke å finne ut hva testeren liker i demoen/spillet men om demoen kan samenlignes med spillet i det heletat å det blir jo ikke smak og behag.

jepp, hvis en demo gir ett helt klart bilde til spillet så er det jo smak og behag om du liker demoen eller spillet. men liker du ikke demoen så liker du heller ikke spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...