-sealiNe- Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hei, Igår byggde jeg den nye pcn min som jeg har venta på! Så installerte jeg windows men når jeg skrur pcn på eller rebooter den må jeg trykke F1 + Viss ikke xp cd'n er inni kommer jeg ikki inni windows kommer sånn BOOT disc failure? Må jeg inn i bios og fixxe dette? Det er veldig plagsomt... PS: svar fort som mulig... Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Er det noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnefeltet. (Dette innlegget vil bli fjernet ved en event. endring av emnefelt. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.) Det finnes forøvrig regler vedr. bruk av bumping. Se retningslinjer og nettiketten. Vent minst 24 timer. Lenke til kommentar
ToppDogg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 gå inn i bios og gjør sånn at pc'en din booter fra harddisk isteden for cd-rom etc. hvertfall sånn ditt problem kan virke for meg.. Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Du må vel inn i BIOS og sette riktig disk som Bootdisk. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Vel, hvis maskinen din er satt opp til å BARE boote fra CD så må du inn i Bios å fikse det der. Men det virker veldig rart. Har du mer enn en harddisk i systemet ditt? Instalerte du windows på C: partisjonen? Boot disk failur indikerer at den ikke finner noe system disc å boote fra. Om det betyr at harddisken din har krasjet, at du ikke har instalert windows, eller at BIOSen din bare ser etter boot disc på CD romen. Men ta en titt i BIOS og se på boot sequense. Harddisk burde stå først. AKIRA Lenke til kommentar
am3k Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Det er ikke noe poeng i å forsøke å ignorere advarsler i håp om svar på spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg