soundlord Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Lurer på om det er mulig å få plass til flere harddisker.Ser jeg har plass til 2 stk s-ata og 4 stk på ide kablene om jeg ikke har cd-rom.Altså 2 stk pr ide kabel.Så da skulle jeg få totalt 6 stk.kan jo montere eksterne.Da vil jeg få plass til 11 til,en pr usb port og kanskje 1 på firewire porten.Da er jeg oppi i 17 stk.6 stk ide/s-ata og 11 eksterne usb/firewire.kan sikkert ha flere eksterne også.. Men vil jeg ha plass til flere om vi ser bort fra eksterne igjennom usb og firewire.kan man få tak i noe som gjør at man kan ha flere hd?Kunne tenke meg å ha flere ide/s-ata harddisker enn 6. Sikkert noen som lurer på hva jeg f.eks skal med 6x 250 gb,men er bare litt nysjerrig på hvor mange man kan ha i en pc(kommer vel ann på hovekort).Blir vel bare 5 siden det kan være kjekt å ha dvd brenner.Har nå 2 stk på en ide kabel og på den andre ide kabeln har jeg en dvd brenner og ein hd,så nå har jeg 3 stk,men kan jo bruke s-ata og ta vekk dvd brennern,da har jeg plass til 6 stk totalt,men kan man ha flere,ser som sagt bort fra alle eksterne på usb og firewire.Tenker heller ikke på at mange hd trekker mye strøm..Har ikke floppydisk om den porten er en mulighet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Du får kjøpt både sata og pata (ide) kontroller kort som gjør at du kan presse inn flere harddisker i kabbisen bare man får plass. P.S Finnes også scsi kort men nevnte ikke det siden det virker som du ikke var intressert i det. Du kan jo sette inn egen strømforsyning til diskene dine eller kjøpe ledningssplittere hvis du ikke har flere strøm ledninger igjen Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 C-D-E-F-G-H-I-J-K-L-M-N-O-P-Q-R-S-T-U-V-W-X-Y-Z Skulle bli sånn omtrent 24 disker det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå