Gå til innhold

Få tilgang til Win3.11 formattert harddisk i XP

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei!

For ikke så lenge siden satt jeg opp en ny maskin for onkelen min. Xp-Sak..

Han hadde en gammel maskin med Win3.11 liggende, denne maskina vil ikke boote, men det virker som om disken er i orden...

Han har en del vital informasjon liggende på disken, og ba meg se om jeg kunne få rippet det av den..

Plasserte den som slave på XP-systemet mitt; men den kommer opp som "unformatted" i windows...

Noen som har tips til hvordan jeg skal få lest den?

:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han hadde en gammel maskin med Win3.11 liggende, denne maskina vil ikke boote, men det virker som om disken er i orden...

Hvordan kan du vita at det virker som disken er i orden? Du kan jo boote opp med knoppix og se om du kan 'mounte' den derfra. Hvis ikke dette heller går, så var nok antagelsene dine feil og harddisken ikke brukbar.

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm og boote opp på en av dos 6.x disk-imagene der. Har du ikke diskettstasjon så er en tilsvarende cd sikkert enkel å få fatt i. Her er f.eks. en DOS 7.10 cd iso (bootable): http://newdos.yginfo.net/msdos71/

Jeg har ikke prøvd noen linkene, så husk viruskontroll. Dessuten, en så gammel disk kan rett og slett ha tatt kvelden mens den var i skuffen.

Endret av frohan2000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

OK Takk.. .Skal prøve meg litt frem... Vel, harddisken virker som om den er i orden, da den spinner opp og alt det der... Er ikke disken som failer på det gamle systemet (får ikke skjermbilde i det hele tatt), så skulle vært litt rart hvis to uavhengige kompontenter hadde tatt kvelden på likt (hvis det ikke var lynnedslag da - noe som det ikke var;))

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...