Gå til innhold

6600 uten vifte

mad_arab

Anbefalte innlegg

Har et Asus 6600 (ikke GT) PCI-E. kortet fungerer fint, og kan klokkes endel.

Men når jeg napper ut vifta (bråker ille), så får jeg typiske artifacts som jeg tidligere bare har sett ved overklokking av ram. Dette skjer uten at jeg klokker noe som helst... En skulle jo tro at jeg heller hadde fått symptomer som er vanlige med varm core (heng, droppe ut til desktop) enn disse typiske minne-artifactene.

Jeg er fristet til å kjøpe en nb ribbe og håpe at den kan gjøre jobben, men jeg er forundret over at kortet vil klokke høyt med vifta opp 200mhz (!), mens det gir artifacts uklokket uten vifte... 6600 er jo klokket 200mhz lavere enn 6600GT i utgangspunktet, og chippen er .11... Burde vel egentlig vært lett å kjøre denne uten vifte? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, var ikke så rent billig... :( Har tenkt på evt å få ned viftehastigheten, men jeg har ingen motstander som passer til viftekontaktene på skjermkort.

En annen mulighet er at jeg har liggende en gammel vifte med vanlig viftekontakt som jeg evt kunne montert oppå en nb ribbe (tror det vil passe), men det er tre ledere på den kontakten. Noen som vet hvilke av disse som passer med 2-leder kontakten på skjermkortet (hvis det passer i det hele tatt)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...