Gå til innhold

Kan jeg gå fra s754 til s939


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt tidligere, så yter 9800XT det samme som 2000 kroners kortene i dag. (6600 og X700). Det er ikke et dårlig kort, men det er heller ikke det beste ;) Du vil ikke klare like mange FPS med det som et X800/6800 kort på samme instillinger (tenker på 1280x1024 med AA og AF skrudd på) på nyere spill (Doom 3 & HL2).

 

Om du føler at spillene du spiller nå går greit, så trenger du ikke å bytte, men det vil nok være lurest å gjøre det nå, iom. at det kommer bare til å synke i pris.

Lenke til kommentar
Ikke hør på folkene som sier du trenger nytt skjermkort. det du har funker fortsatt meget bra.

 

Hvis du tviler på å oppgradere, så vent litt og kjøp alt nytt, og da vent på neste generasjons kort fra ATI som kommer om 2-3 måneder.

Det er ingen som sier at han trenger nytt skjermkort, jeg ville f.eks ventet med det også. Men hvis han vil ha bedre ytelse i spill, så er det mye bedre å skifte ut skjermkortet enn å kjøpe nytt hovedkort/CPU.

Lenke til kommentar

Altså, jeg må si at jeg blir litt oppgitt over folk av og til :p

Mannen har et kjempebra system, og det å oppgradere vil være helt på trynet. Selvfølgelig vil du få 50-100 poeng mer i 3dmark og 0,01 fps mer i doom3, men merker du det? Jeg tviler på det. Det er heller liten vits i å oppgradere skjermkortet, da et 9800xt er veldig raskt, og kjører alle dagens spill helt greit. Dessuten så har ikke trådstarter nevnt noe om oppgradering av skjermkort. Og amalarion: jeg vet ikke hva et 800xt er for noe, ATI har 9800xt (trådstarters kort) og x800xt (det jeg tror du tenker på)...

Trådstarter: Vent heller med å oppgradere til du faktisk merker at maskinen begynner å dra på årene! Da skifter du hele maskinen.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar

Her brun du er en seriøs bedreviter å burdet tenke mer over utsagnene dine. De feilene du komenterer ved inlegget mitt er ikke vært å kommentere.

 

Videre, som de fleste er enig i, er det OM han skall gjøre en oppgradering, er det først å fremst skjermkortet han burdet fokusere på, om du tror at 9800xt fikser noe eyecandy på de nyeste spillene tar du skammlig feil, haddet selv dette kortet som begynte å krangle på farcry med alt på fult. Videre så er det seff opp til trådstarter om han føler dette er nødvendig, det bestemmer lommeboken og interessen.

 

Forkjellen på 3dmark 03-05 er over det dobbelte ved skifte til dagens high end kort, skulle tro det lot seg merke.

 

Bedrevitere til side, tror trådsater har fått med seg de viktigste poengene her.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Selv er jeg tilhenger av den oppgraderingen. Det er ikke alltid opplevd ytelse som er poenget, men vissheten om at det man har under panseret er rått og brutalt. Har han pengene kan han ta skjermkortet i samme slengen og være konge på haugen i et halvt års tid.

 

Det blir som med en bil med 200 hester kontra en med 240 hester. Med den siste når du kanskje 100km/t 0,5 sekunder raskere. Det er fornuftsstridig å kjøpe den kraftigste motoren, men har du pengene er det absolutt verdt det :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...