Gå til innhold

Kan jeg gå fra s754 til s939


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
akkurat nå så tenkte jeg at jeg kunne selge hovedkort og cpu så kjøper jeg amd 3500+ s939 hovedkort. Men da lurte jeg på om skjermkortet mitt, cd-rom og ram osv passer inn i det nye jeg kjøper da?

 

(jeg er 15 år og kan ikke mye om pc så er viktig med hjelp for meg nå) :D:

CD-ROM, ram (helst PC3200) passer fint. Skjermkortet passer også dersom du ikke kjøper et hovedkort med nforce4.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du gå over til S939? Du kommer ikke til å merke noen forbedring i ytelsen, kanskje du kan se noen flere poeng i urelevante tester som 3D Mark, men den følte ytelsesforbedringen kommer til å være null.

 

Spar heller pengene, kjøp et komplett PCI-Express-system når du får råd. Akkurat nå ville jeg heller lagt pengene i et nytt AGP-skjermkort.

Lenke til kommentar

Det skjermkortet er jo forrige generasjon toppkort da, det er svindyrt.

Du får ett kort som yter like bra til 2000kr nå.

 

Skal du kjøpe nytt skjermkort så gå for nforce 4 og pci-e skjermkort

 

:blush: jeg missforsto litt, jeg trodde du skulle kjøpe det skjermkortet nytt

Endret av X_plode
Lenke til kommentar
Hva er fordelen med 939 i forhold til 754?

jeg planlegger oppgradering av min 4 år gamle pc, men tenkte s754 pga pris,

så lenge jeg ikke er gamer taper jeg noe ved å velge s754?

Akkurat nå ville jeg valgt et S939 PCI-E-system. Ytelsesforskjellen mellom 754 og 939 er ikke stor enda, men med PCI-E har du et mer fremtidsrettet system.

 

Hvis du ikke oppgraderer f.eks skjermkort hele tiden, så kan 754 holde i massevis.

Lenke til kommentar

til trådstarter: Det er lite å hente på å oppgradere fra 754 til 939 generelt... Spar til du får råd til nytt pcie skjermkort, og gå da for nF4

 

Skal en derimot kjøpe en ny pc i dag, så er 939 omtrent samme pris som 754, og er da det mest naturlige valget, nF4 vil gi greie oppgraderingsmuligheter fremover...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...