Jc-g Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 09:24, Zarato skrev:Nå er nettverkskort og harddisk like rund hjørnet. I Japan har man alt bynt med en online-utgave av Final Fantasy. Ok, angående Final Fantasy XI og Sonys online strategi, dette er klippet fra Eurogamer.net: However, although the patch seems to have fixed many issues, other problems continue to plague the ambitious online RPG. Most embarrassingly for Square - and indeed for Sony - is the revelation that the game is entirely incompatible with certain models of PS2. Some (unspecified) PS2 models allegedly refuse entirely to boot the game, instead displaying an error message and ceasing to function. Sony is thought to be aware of the problem, and players encountering it have been asked to notify the company, although it's not known what kind of fix is planned. Perhaps even more damaging for the commercial success of the game, however, is the situation regarding the PS2 hard drive in Japan. FFXI requires a hard drive to be installed before you can play it, and it appears that poor sales of the game to date (compared with other titles in the Final Fantasy series) are almost entirely attributable to the massive shortages of hard drive stocks. Most consumers are being forced to buy PS2 hard drives as part of an ISP service bundle rather than at retail, effectively squeezing out anyone who already has a broadband connection, and even those lucky enough to be allocated a drive are having to wait up to seven weeks for it to arrive. There are reports of gamers desperate to try the title having to ring around multiple ISPs on a regular basis until they find one who actually has a unit in stock (and is prepared to sell it). Her er adressen: http://www.eurogamer.net/news.php?id=21142 Dette virker ikke lovende, og er definitivt ikke et bra tilbud når du må ut med så mye cash for å kunne spille. Samtidig har de store problemer med infrastrukturen. Dette problemet tror jeg ikke Microsoft vil ha, siden de har årelang erfaring med å bygge opp nettverk med flere millioner brukere. Lenke til kommentar
Zarato Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Får se hvordan det blir med USA/Europalanseringen. Den ligger nok fortsatt litt frem i tid. Får klare meg med mitt 8MB memory card til da. (Jeg prøver ikke å påstå at PS2 er bedre enn Xbox:)) [ Denne Melding var redigert av: Zarato på 2002-06-19 11:40 ] Lenke til kommentar
InFlamesWeMust Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 xbox er er mye bedre en ps2. xbox har bedre grafikk en ps2 ,bedre kapasitet, du kan kopiere inn sanger på xbox, man ternger ikke minnekort ,og den loader raskere en ps2, men dere sier at ps2 har bedre spill ja det er sant men husk på at ps2 har snart vært på markede i 1 1/2 år og xbox har vert å markede i 3 måneder snart . ps2 brukte et helt år på å lage bra spill og halo på xbox er ikke dårlig , det er bedre en metel gear solid 2 og nesten FF10, men vent å se til høsten for da knuser xbox ps2 med dritmange kule og bra grafikk spill. Lenke til kommentar
zinofhane Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Den 2002-06-18 11:50, AciD18 skrev:Pc grafikk er IKKE bedre en Xbox sin. ----------------------------------------------------- kan d være mulig for en helt frisk person å påstå d at x-box har bedre grafikk enn pc? LOL!!!! ikke **** om d er riktig!!!!!! da må du jo ha spilt ski jump eller et annet diskettspill!!!! for du kan ihvertfall ikke ha spilt f.eks. gta3!!! Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 13:44, zinofhane skrev: Den 2002-06-18 11:50, AciD18 skrev:Pc grafikk er IKKE bedre en Xbox sin. ----------------------------------------------------- kan d være mulig for en helt frisk person å påstå d at x-box har bedre grafikk enn pc? LOL!!!! ikke **** om d er riktig!!!!!! da må du jo ha spilt ski jump eller et annet diskettspill!!!! for du kan ihvertfall ikke ha spilt f.eks. gta3!!! xbox med standard tv og ledninger har ikke god grafikk. men har du veldig god tv og den gode ledninger så skal grafikken visstnok være bedre enn pc. de beste spillene jeg har spilt er tilfeldigvis til ps2, hadde de vært til xbox ville jeg kjøpt med xbox og ikke ps2. halo er kult men ikke så gøy som ps2 spillene, gta3, tekken tag, time crisis2, rumble racing og mgs2 er dritkule. gta3 og mgs2 er de to beste spillene jeg har spilt til konsoll/pc. og det er mange spill jeg har dritlyst på og det kommer stadig flere. jeg har pc og trenger ikke innebygd harddisk/mp3 spiller og slikt til xbox, jeg vil ha en konsoll til kun spilling og da passer ps2 best siden jeg liker best ps2 spillene. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Er du rundt 8 år el_polla ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: xbox med standard tv og ledninger har ikke god grafikk. men har du veldig god tv og den gode ledninger så skal grafikken visstnok være bedre enn pc. Føler ikke det er sammenlignbart, da er det tven og ledninger som er begrensningen, hvis man skal sammenligne grafikken må man jo holde de utvendige begrensene faktorene på et lavt og helst samme nivå. Hvis en xbox med gode ledninger har bedre grafikke enn en pc med gode ledninger (noe jeg mener den ikke har) så har xbox bedre grafikk. AtW Lenke til kommentar
BadKarma^ Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Jeg er helt enig i at Halo er et UUUUtroilg oppskrytt spill... At det har blitt kåret til det beste spillet ol. må være at hele juryen har vært særiøst fulle... Tror nok XBox kommer med spill bedre enn det (de bør i allefall!!!) Siden XBox har en veldig sterk prossesor bør de etter hvert lage spill som er bedrte en PS2 sine... Alikevel holder jeg meg og vil holde meg til PS2'en i mange år fremover.. Ps2 er klart best på alle plan i nåtid... Vi får se hva fremtiden vil vise..... Do not underrestimate....... Lenke til kommentar
HardCubed Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Jeg er totalt uenig. Halo ruler stort! Det er det best konsoll FPS noen sinne. Og jeg er overasket over styrken Xbox har vist, siden den ble lansert både med kvaliteten av spill og MS' dedikasjon til fansen. Etter min mening overgår Xbox, PS2. Men Xbox vile aldri vært vellykket om det ikke hadde vært for backinga av Gates and the empire (MS). Med all sin makt så kan Gates ta over spill markedet, og det er det Xbox handler om, Bill'rn vill monopolisere konsoll markedet, som han har gjort med PC OS markedet. Do not underestimate the power of the dark side! Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Zinofhane....les hele posten min.....den kommentaren du hentet frem var det jeg fant i posten til magneto...jeg kommenterte hans post...så vennligst ikke kom her og påstå at det var min mening...les videre.........hva står det om Unreal tournament2003? Er det et Xbox spill....nei...... les alt før du svarer vennligst.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 15:39, El_PoLLa skrev:xbox med standard tv og ledninger har ikke god grafikk. men har du veldig god tv og den gode ledninger så skal grafikken visstnok være bedre enn pc. Grafikkmulighetene i konsoll/pc og bildekvalitet er 2 helt forskjellige ting. En ting er sikkert: Samme hvor dyre kabler du kjøper til en konsoll så vil alltid bildekvaliteten bli bedre på PC pga. at monitorer har så mye klarere bilde enn en hvilken som helst TV på markedet i dag. Dette kan selvfølgelig endres en gang i fremtiden med bedre tv'er men slikt tar tid... Lenke til kommentar
codex Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Spill teller, dessuten liker jeg min Ps2 veldig godt fordi den psser meg sånn. Den har de mest eneståennde og unike spill til noen konsoll syntes jeg. Derfor holder jeg meg til den. Dessuten med tanke på over 1 og en halvt år gamle PS2, så er jeg vanvittig imponert over at PS2 faktisk klarer å holde standaren(sies å skulle vare 4 år til minst). XBOX har ikke mer enn bedre grafikk. Dessuten har ikke utviklerne lært å utnytte PS2en fullt ut, så spill kan fortstt bli enda bedre. Det er mssevis av polygoner til å sette inn. Syntes ikke at det er så mye oppskryt av XBOXen. De sier at den er så bra som den er. Halo er faktsisk et fantstisk spill som overgår det meste. Grafikken er også bedre, men med tanke på at XBOX er 1 og et hlvt år nyere, så er ikke dette noe rart i det hele tatt. Det med at kontrolleren til XBOX og PS2 er identiske. Hva i det huleste er det du mener med det? PS2 kontrolleren har hermet etter anlogen til PS1. XBOX har hermet til Sidewinder kontrolleren på det meste (selv om mn ikke legger merke til det så utrolig). Og ligner Sidewinder og analog kontrolleren på hverandre? Etter min mening syntes jeg at det eneste som ikke skiller dem er at begge hr en joystick på hver side og knapper bak. Dette er en ting man bør ha med for å lage en bra kontroller. Det er tross alt derfor begge kontrollerene funker så bra. Selv om noen få ting er likt syntes jeg at det er helt feil å si at de er identiske? Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Den 2002-06-19 16:21, b-duvaland skrev:Er du rundt 8 år el_polla ? er du? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 ? Hva er all denne kranglinga godt for egentlig? Jeg har verken ps2 eller Xbox ,men må si at x box er en del bedre enn Playstation. Hvorfor kan dere ikke bare sitte og glo i tv'en deres sammen med consolen og holde munn. Det ville vært myyyyyeeee beeeedreeee... And Remember the dark side no'match for the light side...(test jk2;-)) Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Jaja har vært artig å lese :smile: Har et lite inspill,det er at Xbox har bedre grafikk en PC,VELDIG lite trolig har prøvd Xbox hos Thorn på en 60 tommers TV eller no helt vill ihvertfall. Grafikken/Kvaliteten er på langt nær en PC med GF4TI nå man fyrer opp Jedi Knight 2 med allt på fullt.Eller GTA3 for den saks skyld.. Så ikke kom her å si at Xbox har bedre grafikk enn PC!! :smile: Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Hvor kan man kjøpe Microsofts RGB kabel eller Monster kablen til Xbox :| [ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-06-27 00:17 ] Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 El_Polla: Hva mener du definerer god grafikk? Er det hvor klart/skarpt bildet er? Det avhenger mest av kablene, og en annen konsoll med samme standard på kablene og TV vil ikke bli bedre. En PS2 på en Loewe TV mot en Xbox på en Grundig 14" Kaballabøll SE vil kanskje se litt bedre ut. Men PS2 vil aldri kunne gjengi et så detaljert bilde som de nyeste konsollene, samma hvilken TV du bruker. Ta på deg brillene gutt! =P Sammenlign hvertfall på like premisser! Når det gjelder det bildet av et eller annet bilspill i en annen tråd her, så må jeg bare si at det eneste som var bra var detaljene på selve bilen. Bakgrunnene og naturen rundt var... elendig, rett og slett. Teksturene hadde også veldig lav oppløsning, typisk PS2 grafikk. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 00:15, Jørgen-aa skrev:Hvor kan man kjøpe Microsofts RGB kabel eller Monster kablen til Xbox :|<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-06-27 00:17 ]</font> Jørgen, på http://www.databutikken.com/no selger de "Advanced Scart Cable". Dette er RGB kabelen, og den har også utgang for optisk digitalkabel (Dette er nødvendig for å få Dolby Digital, hvis du har surround-reciever). Monsterkablene selges på bl.a. http://www.oslohificenter.no og http://www.akersmic.no , men disse er ikke nødvendig hvis du ikke har et GODT anlegg, på en vanlig tv og en billig reciever med 5 pakke-høyttalere til 8000,- er det ikke vits! Lenke til kommentar
The man! Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 RGB kablene selges på obs og alle andre steder du kan kjøpe xbox. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Vet du hvor mye de koster der, The Man! ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå