Gå til innhold

AMD 3500+ Problemer

manowar2k

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min AMD 64 3500+ 2.2ghz. Jeg er ikke 100% sikker på om det er CPUen som er problemet, men jeg tror det. Her er greia:

Jeg har nå hatt PCen jeg har bygget i ca 3 uker. For litt siden ble rammen tatt ut igjenn og satt inn igjenn etter en stund. Nå har jeg store problemer, generelt med lyden, men også med ytelsen på CPUen. Lyden skurrer ofte, spesiellt når jeg gjør flere ting samtidig. Maskinen går meget sent, men RAM har jeg nok av, bruker TuneUP Utilities '04, der jeg har oversikt over rammen min, jeg har ca alltid litt over 700mb av 1024 RAM igjenn til bruk, så det er ikke årsaken.

Ofte når jeg trykker ctrl+alt+del står det at CPUen er 100% i bruk, og den er veldig ustabil, med en gang jeg starter maskinen UTEN å kjøre NOEN programmer, kan den være 70% i bruk! Utrolig? ja.

Når du starter maskinen din, så kommer det opp en skjerm der det står Windows XP Proffesional Edition, så er det en blå linje som går når du "loader" windows, på min gamle maskin med 700mhz og 256 ram tar dette 22 sek. før den skjermen forsvinner, på denne 3500+ og 1024 ram tar dette hele 1 min og 10 sek! SYKT? JA!

Vær så snill å hjelp, setter pris på all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket for eventuelle virus? Prøv å kjør Ad-aware eller andre spyware programmer, og se om disse finner noe rusk. Du kan også trykke ctrl+alt+delete, og se om hvilke prosesser som tar mye cpu-kraft, men ikke avslutt disse før du vet hvilke prosesser det er snakk om.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har skannet maskinen min nå :)

Og dette tyder faktisk på at det IKKE er CPUen :hmm:

Har skannet med ad-aware OG norton 2002, oppdatert begge deler først såklart. Ad-Aware fant en hau med dritt og det ble slettet. Norton fant ikke virus. Ingenting bruk av CPUen lenger så å si.

Men:

Maksinen er like treg.

Lyden skurrer fortsatt.

Her er det slik det er nå:

Med en gang jeg skal starte opp noe, til og med når jeg skal gå inn på en internett side! Men spesiellt spill, osv. er det akuratt som maskinen stopper og lyden skurrer/hakker noe SYKT! :(

har mye svchost.exe, men desse bruker ikke noe av cpuen.

Takk for at du prøvde å hjelpe :) Men jeg trenger noe som kan hjelpe litt til, å fotelle meg hva som så å si ødelegger alt på denne maskinen!

Endret av manowar2k
Lenke til kommentar

Aiai... Dette hørtes ut som ett ekstremt tilfelle av spyware :( Det er alltid ett alternativ å slette pcn spesielt hvis du nettopp har mekket den sammen, da mister du jo rimelig lite av det som du hadde lagret.

Prøv å poste på "sikkerhet", hvor folk sikkert vil legge mer merke til deg :)

Lenke til kommentar
Jepp :)

Takk. Jeg formaterer straks. Skal bare få overføre noen filer som jeg trenger over på en annen maskin. Takk for hjelpen og håper dette går! :thumbup:

Kan ikke tro at det er noe gale med cpu'en så en formatering er fint ;) Bruk opera/firefox fra nå av da :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...