qemilo Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hei. Er på utkikk etter et GUI-program som kan starte/stoppe daemons samt bestemme hvilke daemoner som skal starte ved oppstart. Mener bestemt jeg har brukt et slikt program fra GNOME tidligere, men klarer ikke å finne det. Så blir glad om noen kan peke meg til dette GNome-programmet eller andre programmer med samme funksjoner. Lenke til kommentar
qemilo Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Treor det programmet jeg leter etter heter services-admin og skulle komme med gnome-system-tools. Nå har jeg gst installert (1.0.0-1, fra Debian testing) men finner ikke noe services-admin på min maskin. Lenke til kommentar
qemilo Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Ser ut til at andre har samme problem med services-admin og Sarge (Debian testing) da http://www.linuxquestions.org/questions/sh...threadid=250537 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 På redhat har du i alle fall et gtk/python program som heter system-config-services Lenke til kommentar
qemilo Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Takker for pekeren. Fant dessverre ikke noen Debian-pakke av system-config-services men. Tenker jeg lærer meg hvordan jeg starter og stopper med kommandoer, eller ihvertfall finner ut hvilken conf-fil som starter daemonsa ved oppstart og redigerer den. Hjelp meg gjerne med dette... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 For å starte/stoppe har man muligens kommandoen service, hvis ikke bruker man /etc/init.d/daemon start/stop eller /etc/rc.d/init.d/daemon start/stop. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 muligens kan komandoen "chkconfig" brukes til å skru av/på oppstart av nisser (norsk oversettelse av daemons ) ved boot etc. Lenke til kommentar
qemilo Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Takker for all info. Kom også over et program som heter ksysv som behandler daemons og runlevels. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå