christdi Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Får ikke koden nedenfor til å fungere. Fungerer hvis jeg splitter opp innholdet i to filer. Dvs hvis jeg fjerner else setningen og plasserer den koden i en annen fil. Noen tips/forklaring ? <? include("config.php"); $id=$_GET['id']; if(!$_POST) { echo "Er du sikker du vil slette ?<br>"; echo "<a href='slett.php?id=$id'>Ja</a> | "; echo "<a href='#' onClick='window.history.go(-1)'>Nei</a>"; } else { $sql = "DELETE FROM $tabell WHERE id='$id'"; $query = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); echo "Posten er slettet"; echo "<br><a href='index.php'>Til hovedsiden.</a>"; } ?> Endret 30. januar 2005 av christdi Lenke til kommentar
???????? Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hva mener du med: if( $_POST != true ) Lenke til kommentar
christdi Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Koden skal slette en post hvor id=$id hvis brukeren klikker på Ja. Men dette skjer ikke, med mindre jeg deler opp koden i to ulike filer. Hvordan får jeg dette til å fungere med all koden i en fil ? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Ser ut til at du bruker POST på skjemaet, da må du bruker $_REQUEST['id'] for ene gangen henter den fra GET og den andre fra POST. Ta heller en sjekk på if (!$_POST['id']) istedet. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 !$_POST vil gi "sann" så lenge du ikke sender fra en POST form, det gjør du vel heller aldri her? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Ser jeg roter litt her. Glem det jeg sa... Edit: Bruk echo "<a href='slett.php?id=$id&sure'>Ja</a> | "; Og i stedet for if(!_POST) bruk if(!$_GET['sure']) Endret 30. januar 2005 av ZoRaC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå