Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc jeg...

Anbefalte innlegg

Jeg trenger forslag til et pc oppsett. Den skal holde en stund fremover og ikke så altfor mange tusenlapper. Den skal brukes til nye spill, filmer og skole. Jeg har skjerm, mus og tastatur fra før, så det er kun selve pc-en jeg trenger:D

Takker for svar, hilsen Simon :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å lage ett forslag til deg. Har tatt fatt i at du vil ha det til å vare lenge, og da har jeg laget ett system som du kan oppgradere om ett par år også.

Valgte ett AMD system, selv om disse ikke har DDR2 enda, for Intel er fortsatt det mest fremtidsrettede, men hvis det er av interesse vent til 945/955 brikkesettene kommer om 1-2 måneder, så tåler disse også dobble prossessorer.

Her er mitt AMD forsalg:

CPU: AMD Athlon 64 3000+ - Boxed Socket 939 - Pris 1350,-

Hovedkort: Asus A8N Sli - Socket 939 - PCI-E - Pris 1265,-

Minne: Twinmos 2x512 MB - Pris - 1249,-

Harddisk: Western Digital - 200 GB - S-ATA - Pris 895,-

DVD-Brenner: Nec ND-3520A - Pris - 495,-

Floppy: Sony - Pris 149,-

Kabinett: Chenbro Gamig Box - 350 W strømforsyvning - Pris 695,-

Skjermkort: XFX Geforce 6600GT - 128 mb - PCI-E - Pris 1749,-

Pris komponenter: 7847,- og ca 200 i porto/frakt

Du vil nok få noen som sier at du burte ta socket 754 for å spare litt, men denne skal bli AMD sin budsjett socket, og det store minuset er at den ikke har PCI-Express. For om 2 år vil man for det meste ha gått vekk i fra AGP skjermkort. Allerede i dag kommer kortene mye senere på AGP enn på PCI-E. Socket 939 skal etter ryktene ha mulighet for å kjøre de kommend dobbelt prossessorene. Som navnt før, det eneste minuset er at de ikke støtter DDR2, noe som ikke har noe betydning i dag, men om 2 år så er forskjellen stor. Hovedkortet støtter SLI, altså 2 skjermkort, men dette er ikke noe du MÅ bruke, men du har mulighet til det.

Valgte også 1024 mb minne, noe du kan spare litt på å kjøpe 2x256 i stedet for 2x512. Men dette er noe som også er fremtidbevist.

Lykke til

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Du burde vurdere corsair minne framfor twinmos, twinmos har hatt en del kompabilitets problemer på 939 sokkelen.

Jeg har hovedkortet som blir nevnt, og et 6600gt og må si meg fornøyd med det :)

Kabinettet der er sikkert veldig bra, men i og med at denne maskinen kanskje skal oppgraderes tror ikke jeg en 350 watt PSU vill holde så lenge.

Lenke til kommentar

Det var derfor jeg valgte Twinmos minnet, er litt billigere enn Corsair. Selv om sistnevnte nesten aldri har problemer med noen form for hovedkort.

EDIT:

Som GSN nevnte så kan 350W bli litt lite ett hvert. Så hvis du har lyst på noe som får folk til å sikle litt, samtidig å få skikkelig kvalitet så ta en titt på Lian Li kabinettene. For eksempel Dette PC-3077 eller søk hos komplett på Lian Li. De er litt dyrere og har ikke strømforsyvning, men kvalitet koster. Det finnes også mange flere modeller over hos Microplex.No.

For strømforsyvning så kan dette være ett alternativ: Forton 400w. Ser at de har Q-tec PSUer som har mer W for mindre penger, men har hørt MYE møkk om disse, så anbefalinger en å ligge unna.

Men tror at en strømforsyvning med 350W skal holde lenge så lenge du ikke bytter til ett av topp skjermkortene, og samtidig overklokker med hauger av harddisker.

Hvis du ikke liker det flashy kabinettet til Chenbro, så er alltid Chieftech sine stilfulle, samt meget brukervennlige. OG leveres med 10W mer. Har ett selv og er meget fornøyd.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

"Ser at de har Q-tec PSUer som har mer W for mindre penger, men har hørt MYE møkk om disse, så anbefalinger en å ligge unna."

Q-tec gir ikke mer W for mindre penger, Q-tec oppfører antall W i "peak" verdi, dvs det den max klarer i noen få sekunder.. en 350W qtec vill ikke tåle en belastning på 350W, den vill dø etter en liten stund.

Microplex har noen 500W bZerk PSUer til 600kr, mamoz har også noen billige 500W fra aspire du burde se på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...