Gå til innhold

Sempron 2800+ vs P4 m 1.6ghz

msh

Anbefalte innlegg

Hei jeg hadde tenkt til å kjøpe ny bærbar Pc.Jeg skal bruke den meste til musikk.Det jeg lurte på var at hvilken av de to prossesoren er best.Er det Amd Sempron 2800+,eller Pentium mobile 1.6ghz.Den med 1.6ghz bærbar pcen er gammel,er det noe forskjell mellom ny pentium M og den gamle pentium mobile cpu?Hva anbefaler dere?

Den brukte Pcen koster 5000,- for Pentium4 1.6Ghz mobile cpu

Og den nye er med Amd Sempron 2800+,og koster 7000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg hadde tenkt til å kjøpe ny bærbar Pc.Jeg skal bruke den meste til musikk.Det jeg lurte på var at hvilken av de to prossesoren er best.Er det Amd Sempron 2800+,eller Pentium mobile 1.6ghz.Den med 1.6ghz bærbar pcen er gammel,er det noe forskjell mellom ny pentium M og den gamle pentium mobile cpu?Hva anbefaler dere?

Har du en link? Leste at P4 M ikke hadde noe god ytelse i forhold til antal MHz. Kan ikke anbefale Sempron heller da jeg ikke har noen erfaring med denne. Hadde vært bedre om du hadde sagt hva for pris du er villig til å betale.

Lenke til kommentar

P4m av gammel type er en meget bra CPU. Den har bla 1 mb L2 cache og meget god strømstyring.

Dersom AMD sempron 2800+ er en god gammel XP cpu i mobilutgave, ville jeg heller kjøpt P4m pga nesten like god ytelse og mye bedre batterilevetid dersom alt annet holdes likt. Sannsynligvis er det mye mindre viftestøy også av P4m Pc-en.

Selv har jeg en P4m 1.3 i en Acer Travelmate 801 og er veldig happy med den.

CD

Lenke til kommentar

Har du en link? Leste at P4 M ikke hadde noe god ytelse i forhold til antal MHz. Kan ikke anbefale Sempron heller da jeg ikke har noen erfaring med denne. Hadde vært bedre om du hadde sagt hva for pris du er villig til å betale.

Ooops, du har rett. Jeg tenkte på Pentium M- som jo jeg har. Se bort fra mitt forrige svar dersom det er en P4m og ikke en Pentium M (Banias).

JEg ville holdt meg unna P4m 1.6 sammenlignet med Sempron 2800+.

Helst ville jeg kjøpt en bruk Pentium M maskin.

CD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...