Rydjord Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Nå ja. God på data har eg no aldri vore da. so lenge den virka såpass at eg fekk gjort det eg ville gjere so har eg no ikkje brydd meg noko serlig. men no har eg no fått eit problem da. Hardisken min ein Western digital Sata disk takka sånn halvegs for seg og eg bestemte meg for å formatere. Men dessverre så ville nok ikkje hardisken min det samme og satt seg ned og nekta så eg måtte dessverre ta ut hardisken min og prøve og sette den inn i maskina til ein kompis og prøve og formatere den som Slave. Kompisen har ein Seagate Baracuda Sata disk. Men da eg skulle prøve og starte opp dataen hans etter eg hadde montert på hardisken ville ikkje maskina hans starte heilt og det som kjøm opp er: Performance ddr enabled: single channel mode. og i neste hjørnet står det som vanleg Press del to enter Bios. men etter deg står det noko skummelt: Alt + F2 to enter AMd flash. først so trudde eg at det var hardisken min so den tok eg ut. men det samme fortsatte. So no treng eg hjelp. Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Sata disker bør alltid stå som master, for de henger alene på kabelen. Så uansett hvor mange sata disker du har i maskina; ha de som master. Det der med å trykke Alt+F2 for å flashe bios trenger du ikke å bry deg med for det er mange hovedkort som viser det under boot. Det er bare for å gjøre det enklere å oppdaterer bios i maskina. "Performance ddr enabled: single channel mode." er bare informasjon om hvordan minnet som er installert i maskina er konfigurert. Er det 2 minne brikker i maskina, og de er satt inn i bank 0 og 2 i stedet for ved siden av hverandre i bank 0 og 1, ville det stått "dual channel mode" i stedet. Noe som gjør at maskinen bruker minnet raskere. Å kjøre minnet i dual channel mode, kan sammenlignes med å kjøre harddisker i raid-0. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 So no treng eg hjelp. Lag et litt bedre emne eller så kan denne tråden fort bli stengt. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg