Wooho Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Trenger enda en switch til i huset, men lurer på om det finnes noen switcher som ikke trenger strømmtilførsel? Er denne Sunsway/ST Lab Switch 8P 10/100 med eller uten strømmadapter(vil si om den bruker strøm). Grunnen er at i det rommet jeg trenger en ekstra switch, så har jeg ingen ledige strømmkontakter, og trenger helst en liten switch. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 hvis du går inn på detailed view så ser du der at det medfølger extern strømadapter.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Eh nå føler jeg meg som en stor noob, sorry folkens! Men fins det ingen switcher/hubber som ikke trenger strømtilførsel? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Eh nå føler jeg meg som en stor noob, sorry folkens! Men fins det ingen switcher/hubber som ikke trenger strømtilførsel? Ikke utenom at den går på batteri eller noe slikt tror jeg Lenke til kommentar
opticus Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Eh nå føler jeg meg som en stor noob, sorry folkens! Men fins det ingen switcher/hubber som ikke trenger strømtilførsel? nei, de må ha strøm, jeg er helt sikker. De jobber med å mekke så man kan få strøm over ethernet, men dette er forløpig ikke på markedet eller godkjent som noen standard Lenke til kommentar
tozer Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Er vel ikke værre enn at du bare kan kjøpe deg en forgreinings kontakt. slik at du får flere strøm uttak da. evt. legge opp strøm ledning til switchen selv. Lenke til kommentar
INzane_1 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 du får trådløs switsj som ikke trenger strøm, men det var vel ikke det du lurte på. tenkte jeg bare skulle legge fram et forslag. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Kjøp deg ein større fordeler av dine stikkontakter Eller kjløp ein til..... :!: Er no ikkje noko å lage problem av^^ Eg har 4 foreler på mitt rom :-) Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Er vel ikke værre enn at du bare kan kjøpe deg en forgreinings kontakt. slik at du får flere strøm uttak da. evt. legge opp strøm ledning til switchen selv. Det er det som er problemet, har masse ting som er koblet til de forskjellige strømmkontaktene at jeg nesten tror hele skiten smelter hvis jeg legger til enda en enhet som krever litt strøm. Ja ja får vel bårre et hull gjennom veggen og legge om noen kabler da. Men jeg lurer på en ting. Jeg har en Switch fra før av som ligger ute på gangen et sted. Det jeg lurer på om jeg kan ha enda en switch altså to switcher i to forskjellige rom som deler på den samme ADSL linja uten at nettverket blir ustabilt eller at speeden går ned? Grunnen til dette er at jeg slipper å legge om de nettverkskablene noe som er tungvint i min situasjon. Jeg skal ha to PC`er i en og samme rom slik at laptopen min også får tilgang til internett en gang i blandt uten at jeg må krabbe bak min stasjonære maskin hver gang laptopen skal ha nett tilgang. Se vedlagt bilde. Endret 30. januar 2005 av Wooho Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 vet ikke om dette er no bra forslag. men usb switch? link ihvertfall Lenke til kommentar
maedox Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Ingen problem å sette to switcher etter hverandre. Bare å plugge en kabelende i hver switch det. Så lenge du bare bruker noen få maskiner så vil du ikke merke om du har én eller ti switcher. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Ingen problem å sette to switcher etter hverandre. Bare å plugge en kabelende i hver switch det. Så lenge du bare bruker noen få maskiner så vil du ikke merke om du har én eller ti switcher. Ok fordi det vil være skjeldent at alle 3 maskinene skal være inne på internett sammtidig. Da satter jeg bare opp en switch inne på rommet mitt som gir internett adgang til både den stasjonære PC`en og laptopen i tilleg til den switchen som stå rute på gangen. Takk for alle svar! Endret 30. januar 2005 av Wooho Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 du får trådløs switsj som ikke trenger strøm, men det var vel ikke det du lurte på. tenkte jeg bare skulle legge fram et forslag. Går den på batteri da? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Kjør coax nettverk neivel da Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 men vist det er strømforbruk du er redd for så tviler eg på at ein slik tingst bruker masse straum Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 men vist det er strømforbruk du er redd for så tviler eg på at ein slik tingst bruker masse straum Du har nok rett siden en adapter blir brukt. Satser på det. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 8-ports HUB-en min trakk litt over 2 ampére. Det vil jeg kalle "litt strøm". Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 PSU på switchen trådstarter linker til drar maks 154mA fra strømnettet. Det tilsvarer litt over 35W, men switchen bruker langt mindre enn det i drift. Belastningen på strømnettet vil altså være ubetydelig, om det skulle være interessant. @sedsberg: Du mener selvfølgelig på sekundærsiden... Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Målte min switch (cnet 8port) til å bruke 12W under vanlig bruk. Lite altså Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 PSU på switchen trådstarter linker til drar maks 154mA fra strømnettet. Det tilsvarer litt over 35W, men switchen bruker langt mindre enn det i drift. Belastningen på strømnettet vil altså være ubetydelig, om det skulle være interessant. @sedsberg: Du mener selvfølgelig på sekundærsiden... Selvølgelig! Du trodde virkelig ikke jeg hadde en HUB som brukte over 440watt? Er ikke strømtrekket fra strømnettet som er poenget. Det er hvor mye strøm selve switchen trekker fra strømforsyninga. Å trekke f.eks. 34Watt rett fra nettkortet vil gi en strøm på ca. 2,8A (ved 12V). DET er mye! En Delta 80mm-vifte trekker til sammenligning ikke fullt 1 ampére og setter man den på HK lukter det svidd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå