Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruker denne Switchen strøm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eh nå føler jeg meg som en stor noob, sorry folkens! :blush: Men fins det ingen switcher/hubber som ikke trenger strømtilførsel?

nei, de må ha strøm, jeg er helt sikker. De jobber med å mekke så man kan få strøm over ethernet, men dette er forløpig ikke på markedet eller godkjent som noen standard

Lenke til kommentar
Er vel ikke værre enn at du bare kan kjøpe deg en forgreinings kontakt. slik at du får flere strøm uttak da. evt. legge opp strøm ledning til switchen selv.

Det er det som er problemet, har masse ting som er koblet til de forskjellige strømmkontaktene at jeg nesten tror hele skiten smelter hvis jeg legger til enda en enhet som krever litt strøm. Ja ja får vel bårre et hull gjennom veggen og legge om noen kabler da.

Men jeg lurer på en ting. Jeg har en Switch fra før av som ligger ute på gangen et sted. Det jeg lurer på om jeg kan ha enda en switch altså to switcher i to forskjellige rom som deler på den samme ADSL linja uten at nettverket blir ustabilt eller at speeden går ned? Grunnen til dette er at jeg slipper å legge om de nettverkskablene noe som er tungvint i min situasjon. Jeg skal ha to PC`er i en og samme rom slik at laptopen min også får tilgang til internett en gang i blandt uten at jeg må krabbe bak min stasjonære maskin hver gang laptopen skal ha nett tilgang. Se vedlagt bilde.

post-61-1107095457_thumb.jpg

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Ingen problem å sette to switcher etter hverandre. Bare å plugge en kabelende i hver switch det. :)

Så lenge du bare bruker noen få maskiner så vil du ikke merke om du har én eller ti switcher.

Ok fordi det vil være skjeldent at alle 3 maskinene skal være inne på internett sammtidig. Da satter jeg bare opp en switch inne på rommet mitt som gir internett adgang til både den stasjonære PC`en og laptopen i tilleg til den switchen som stå rute på gangen.

Takk for alle svar! :thumbup:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

PSU på switchen trådstarter linker til drar maks 154mA fra strømnettet. Det tilsvarer litt over 35W, men switchen bruker langt mindre enn det i drift. Belastningen på strømnettet vil altså være ubetydelig, om det skulle være interessant.

@sedsberg: Du mener selvfølgelig på sekundærsiden...

Lenke til kommentar
PSU på switchen trådstarter linker til drar maks 154mA fra strømnettet. Det tilsvarer litt over 35W, men switchen bruker langt mindre enn det i drift. Belastningen på strømnettet vil altså være ubetydelig, om det skulle være interessant.

@sedsberg: Du mener selvfølgelig på sekundærsiden...

Selvølgelig! :) Du trodde virkelig ikke jeg hadde en HUB som brukte over 440watt?

Er ikke strømtrekket fra strømnettet som er poenget. Det er hvor mye strøm selve switchen trekker fra strømforsyninga. Å trekke f.eks. 34Watt rett fra nettkortet vil gi en strøm på ca. 2,8A (ved 12V). DET er mye! En Delta 80mm-vifte trekker til sammenligning ikke fullt 1 ampére og setter man den på HK lukter det svidd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...