Gå til innhold

LCD Mørkere oppe enn nede SAMSUNG SyncMaster710T

Seymore

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt begge menylinjene i Gnome nede på skjermen, men prøvde å legge den ene på toppen av skjermen. Da så jeg at fargene virker mørkere (eller kontrasten større, vet ikke helt hva det er) slik at skygger o.a. ble tydeligere der. Det er ikke noe gigantisk problem, jeg har sikkert levd med det en liten stund uten å merke det, men kan dette være et problem som blir værre og værre?

Installerte X her om dagen og da startet det på 1600x1200 om jeg husker rett, det kom bilde, men det flimret og var ekkelt. Skrudde det av temmelig raskt. Skjermen er en 17" og har da oppløsning 1280x1024, kan dette ha ødelagt no? (Ante ikke at det gikk i det hele tatt med 1600x1200.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokre skjermer "kan vise" høgare oppløyning enn kva dei har pixler til. men det blir som oftast ein av to metodar.

1) Skjermven viser utsnitt av heile oppløyninga

2) Den "rekner" seg fram til ei fordeling av pixlene for å få denne oppløyninga.

Når det er alternativ 2 som skjer så ser dette ikkje bra ut. sidan 19" og 20" har andre forhold mellom høgde og bredde blir skaleringsforholdet heilt feil. Derfor blir det mildt sagt jævlig å sjå på.

Men det ødelegg ikkje skjermen. Om den ikkje kunne ha vist det så ville du fått svart bilde.

Det andre problemet kan eg ikkje svare på direkte.

mvh

janEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...