romankovich Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hei. Skal kjøpe meg Thermaltake 350W Fanless PSU, men trenger hjelp til å få inn de nødvendige viftene. PSdata anbefalte at man satt inn ihvertfall 1 ekstra kabinettvifte, så da er ihvertfall det et utgangspunkt. Jeg har et Aopen H600b kabinett, og tenkte at en vifte som blåser inn bak og en som blåser ut foran burde holde. Hvilke vifter kan anbefales? Gjerne fra PSdatas sortement. rk Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Fant ut at du kunne ha 2stk bak i kabinettet og 1 forran! Stemmer det? Papst 19dB Papst 26dB De viftene er jeg veldig fornøyd med! Dem er på Microplex. Jeg har 2stk av den 19dB, veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har hatt 3 80x80 mm papst vifter 12db, og har vært fornøyd med de, og nå har det også kommet papst vifter som gir fra seg bare 9db(se de flytter sikkert mindre luft) Men uansett Papst er et kvalitets vifte merke Lenke til kommentar
romankovich Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Fant ut at du kunne ha 2stk bak i kabinettet og 1 forran! Stemmer det? Det stemmer bra. Er Thermaltake vifter noe å satse på i det hele tatt? Tenkte på denne rk Lenke til kommentar
HAG Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Tror eg hadde styrt unna TT vifter, lydnivå fra 17dB@1300 O/min til 48,5@4800 Fint, men nødvendig at det følger med rheostat så en får redusert de. Nett fått TT Shark kabinett med 120mm vifter, de er satt på 5V diett for et OK lydnivå for meg, tenker de får fyken og blir ertstatta av SilenX vifter. Vendur.no har de. Lenke til kommentar
romankovich Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Tror eg hadde styrt unna TT vifter, lydnivå fra 17dB@1300 O/min til 48,5@4800 Fint, men nødvendig at det følger med rheostat så en får redusert de. Nett fått TT Shark kabinett med 120mm vifter, de er satt på 5V diett for et OK lydnivå for meg, tenker de får fyken og blir ertstatta av SilenX vifter. Vendur.no har de. SilenX viftene så veldig bra ut. Kult at det følger med 4->3 pins plug også. Så spesielt på denne her og så den fikk svært gode skussmål: SilenX 80mm 11dBA Fan. Er det verdt de ekstra kronene? rk <edit: skriveleif> Endret 30. januar 2005 av romankovich Lenke til kommentar
Brannigan Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg har hørt fra flere at SilenX viftene egentlig er Adda vifter, men med SilenX klistremerke. Papst er et sikkert valg, men det finnes kanskje bedre. En alternativ vifteløs PSU er Antec Phantom 350. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Det er ein del falske Silenx produkter på markedet som mellom anna selges av ahanix.com og på ebay, dette er veldig langt fra SilenX kvalitet. Liste og info om dette finner du her: -Fake SilenX- SilenX produserer sine egne vifter. SilenX har dei siste måndene aleine levert fleire oppgraderinger og forbedirnger av design fra leveranse til leveranse. F.eks. dei nye 80mm viftene har sinnsykt tynne blader og er deffinitivt ikkje Adda vifter. Branningan, dei du kjenner som nevnte at silenx er adda vifter, har dei kjøpt viftene av oss eller andre plasser? SilenX viftene slår Papst på både lyftflyt og støynivå, men koster litt meir. Men, du skal ikkje behøve å ta meg på ordet. Rekner med det er mange på forumet her som har kjøpt vifter av oss som kanskje kan komme med litt tilbakemeldinger. Noken som kan seie om dei er fornøyd med kjøpet, er det verdt pengene? Edit: lagt til link Endret 30. januar 2005 av crusade Lenke til kommentar
Brannigan Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hei crusade, Jeg tror ikke du vil like mitt inntrykk av SilenX, men siden du spør. Det er ein del falske Silenx produkter på markedet som mellom anna selges av ahanix.com og på ebay, dette er veldig langt fra SilenX kvalitet. Liste og info om dette finner du her:-Fake SilenX- At SilenX kaller produktene til Ahanix for "fake" er ingen overaskelse. Dersom du ikke vet hva jeg snakker om, så gå til http://forums.silentpcreview.com og søk f.eks. på silenx og ahanix. Du vil da raskt finne ut at eieren av SilenX ble sparket fra Ahanix. Du vil også kunne lese at eieren av SilenX har en troverdighet lik null. Han ble tatt i grov løgn og innrømmet også dette. SilenX produserer sine egne vifter. SilenX har dei siste måndene aleine levert fleire oppgraderinger og forbedirnger av design fra leveranse til leveranse. F.eks. dei nye 80mm viftene har sinnsykt tynne blader og er deffinitivt ikkje Adda vifter. Branningan, dei du kjenner som nevnte at silenx er adda vifter, har dei kjøpt viftene av oss eller andre plasser? Når det gjelder påstandene om at SilenX er Adda vifter, så er det flere som påstår dette i forumet jeg linket til. Jeg har sett bilder av SilenX viftene på vendur og jeg ville tippet at disse var Adda vifter. De lignet ihvertfall mye mer enn f.eks. Adda og Papst. SilenX har altså aldri solgt vifter produsert av Adda? SilenX viftene slår Papst på både lyftflyt og støynivå, men koster litt meir. Jeg er enig i at SilenX slår Papst viftene, dersom du ser på tallene fra SilenX. Om disse tallene er riktige er en helt annen ting. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Det stemmer at Ahanix og SilenX har hatt samarbeid og at personer tideligere ansatt i Ahanix startet SilenX. SilenX har brutt for en del år siden og produserer egne silenX vifter, silenX.com har rettighetene på navnet. Ahanix er og i krangel med Uneed.com, da Uneed har rettighetene på design av Dign kabinettene som Ahanix selger som "egenproduserte" D.Vine kabinetter.. Kanskje et lite mønster her..? http://www.htpcnews.com/main.php?id=dvine5_7 http://www.silenx.com/productcart/pc/donottrust.asp Produktene som Ahanix og ein del andre butikker selger som SilenX er ikkje av samme kvalitet som dei SilenX.com fører. Her er det stor forskjell.. D.Vine kabinettene fra Ahanix kjem med "Silenx" PSUer og folk er IKKJE fornøyd med disse PSUene. det er bare å gjere et par småsøk på nettet. No skal eg ikkje seie noke eg ikkje har belegg for, så eg må sjekke opp om SilenX har solgt Adda vifter.. Skal nok ha info på dette iløpet av dagen. Det eg kan garantere ihvertfall er at SilenX no produserer sine egne produkter og jobber aktivt med å bedre design og utforming. Det kjem ny utgave av SilenX micro-atx PSUene til sommeren som er ei stor forbedring av dagens også. Endret 31. januar 2005 av crusade Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) må le igjen det kan da ikke være så vanskelig? se dere rundt før dere spør.. les rundt omkring.. f.eks her? og vifter har også eget forum? hverfall sist jeg så etter... *ontopic kjøp en delta 120mm BRÅKER MYE, men den kjøler hvertall Endret 31. januar 2005 av AnVli..p4 Lenke til kommentar
crusade Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Du har rett i at heile tråden nok burde flyttes til vifta-katergorien. Jepp, Delta er noken sinnsyke beist. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Her er erfaringer med adda vifter vs. silenx. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...68905&hl=silenx Lenke til kommentar
Brannigan Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det stemmer at Ahanix og SilenX har hatt samarbeid og at personer tideligere ansatt i Ahanix startet SilenX. SilenX har brutt for en del år siden og produserer egne silenX vifter, silenX.com har rettighetene på navnet. Ahanix er og i krangel med Uneed.com, da Uneed har rettighetene på design av Dign kabinettene som Ahanix selger som "egenproduserte" D.Vine kabinetter.. Kanskje et lite mønster her..? http://www.htpcnews.com/main.php?id=dvine5_7 http://www.silenx.com/productcart/pc/donottrust.asp Produktene som Ahanix og ein del andre butikker selger som SilenX er ikkje av samme kvalitet som dei SilenX.com fører. Her er det stor forskjell.. D.Vine kabinettene fra Ahanix kjem med "Silenx" PSUer og folk er IKKJE fornøyd med disse PSUene. det er bare å gjere et par småsøk på nettet. No skal eg ikkje seie noke eg ikkje har belegg for, så eg må sjekke opp om SilenX har solgt Adda vifter.. Skal nok ha info på dette iløpet av dagen. Det eg kan garantere ihvertfall er at SilenX no produserer sine egne produkter og jobber aktivt med å bedre design og utforming. Det kjem ny utgave av SilenX micro-atx PSUene til sommeren som er ei stor forbedring av dagens også. Hei, beklager sent svar. Jeg har ingen formeninger om Ahanix. Det som er interessant og som sannsynligvis ikke er kjent på forumet er hvordan SilenX holder på. Detaljer finnes her: http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=4551 (Peter Kim er eieren av SilenX.) http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=4504 Her er erfaringer med adda vifter vs. silenx. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...68905&hl=silenx Her er det ikke tatt hensyn til hvor mye luft Adda og SilenX viftene flytter. Har jeg oversett noe? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) SilenX har offentlig unnskyldt seg i trådene du linker til, som forresten er fra 2003. SilenX har skjerpet seg etter det som kom fram av trådene du linket til. Det har skjedd ting som ikkje har vært bra før, kritikken har ikkje vært rettet mot produktene men mot personer i firmaet og deres oppførsel. Vendur startet samarbeidet med SilenX i fjor og har så langt bare hatt positive erfaringer med firmaet og produktene. Endret 6. februar 2005 av crusade Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Denne tråden hører ikke hjemme i "Kabinetter", luftkjøling har som sagt en egen kategori. Flyttes. Jeg har et spørsmål til trådstarter: Hva er vitsen med å kjøpe en vifteløs PSU (tipper den er dyr også) når du likevel må kompensere ved å bruke en ekstra kabinettvifte? Lenke til kommentar
romankovich Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg har et spørsmål til trådstarter: Hva er vitsen med å kjøpe en vifteløs PSU (tipper den er dyr også) når du likevel må kompensere ved å bruke en ekstra kabinettvifte? Svaret er såre enkelt: den gamle PSUen begynte å bli gammel og laget unormalt mye støy. Jeg ble anbefalt å bytte den. Når jeg først kjøper en ny PSU, ville jeg prøve en vifteløs. Når det er sagt virker det kanskje rart at jeg da skal putte inn flere vifter, ja. Det viste seg ikke å være nødvendig heller. Etter å ha montert den nye PSUen og en ny Zalman CPU-vifte, samt ny, stillegående GPU-vifte er alt peachy. CPU ligger på 34 grader idle, aldri over 50 på load + maskinen er svært stillegående. rk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå