Gå til innhold

tiden har kommet...nytt pckjøp..(939)

Anbefalte innlegg

Heia....

Nå begynner tiden å nærmer seg for å kasta P3-700'n ut vinduet, å få inn en ny hardcore darling...

Det jeg egentlig først å fremst vil vite, hvor mye herligheten kommer på (blir ikke bestiling før en eller annen gang i februar antagelig).

Hun vil bli brukt til alt muligforskjellig...

Jeg er egentlig ikke en hardcore gamer, men hvem vet, om jeg kanskje blir det nå siden den pc'n jeg sitter på nå ikke funker til annet enn CS :p

Deler jeg har sett på:

AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester'' 2235,-

Aspire Aluminium 520W ATX, 3vifter Sølv 598,-

Cooler Master Stacker STC-T01 1306,-

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR???? 1900,- <--- usikker på hvem version

Western Digital Raptor 36,7 GB 881,-

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe 3795,-

Kingston HyperX DDR400 1024 MB Ultra Low Latency (2x512) 1750,-

-----------------------------------

SUM blir vanvittige 12560KR

-----------------------------------

+ I tillegg så blir det nok et thermaltake bigwater og GPU kjøler rundt 1000kr

-Er dette et overklokkingsvennlig system?(det er absolutt et pluss om det er det)

-Noen som har noe har noe å si på systemet?burde noe byttes ut?Kan jeg spare inn noe kroner ett eller annet sted?jeg syns i utgangspunktet det er skremmende mye penger å bruke på PC :blush: menmen.....

EDIT: jeg har skjerm, HD'r, mus tastatur osv.

btw, de prisene som jeg posta over, er hentet fra prisguiden, som vil si at det er de billigste prisene på de ulike komponentene. Som igjen vil si at totalsummen vil bli litt forandra siden det sikkert kun bli handling fra ett par webshops...

Endret av tempoking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser veldig bra ut! Det eneste jeg vil sette et spørsmålstegn ved er harddisken. Raptor 74GB yter bedre, og er i tillegg stillere enn lillebroren, men også litt dyrere.

Skal du ha et klokkevennlig system, noe som dette definitivt er, kan du dessverre ikke spare mange kroner. Du kan selvfølgelig gå ned på kabinett, men CoolerMaster CM Stacker er et meget bra kabinett, som jeg synes du bør beholde.

Kanskje vurdere 6600GT fremfor 6800GT dersom du ikke er en veldig hardcore gamer?

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Du sier selv at du ikke er en hardcore gamer, men kanskje vil begynne å spille en del spill..

Da vil jeg tror du ikke er så kravstor med det første...

Det jeg vil fram til er at hvis du syns nåværende pris på snaue 12500 kr. er skremmende høy så tror jeg du ikke har noe særlig å tape på å gå ned på skjermkortet. 6600GT vil jeg si er midt i blinken da det er rimelig (ca. 1700 kr.) og gir veldig mye for pengene..

På prosessor-siden kan du også gå ned et hakk eller to.. 3000+, 3200+ og 3500+ klokkes visstnok til ca. samme hastighet. De aller fleste stopper på rundt 2,5-2,6 GHz. Ihvertfall av hva jeg har sett. Du skal jo ha vannkjøling så du skal ikke ha så altfor store problemer med å komme opp noen 100 MHz.. Kjøp 3200 og spar 500 kr. ;)

da er du nedpå 10000 kr.

Lenke til kommentar

takker for tips :)

Regna med folk ville kicke på det med å gå ned ett hakk på prosessoren å velge 3200 isteden.

Så jeg får vel kanskje stille meg det spørsmålet om jeg vil spare 500kroner på å gå for 3200 å klokke opp, eller å gå for 3500 å klokke enda høyere :p

Angående skjermkort, så er jeg veeeeldig usikker på om jeg skal kjøre på med 6800GT eller 6600GT...

Så da er vel egentlig spørsmålet, hva som blir billigst av å handle et dyrt kort nå(6800GT) å ha det lenge, eller å kjøpe et billigere kort(6600GT) og eventuelt kjøpe et annet kort når det ikke blir tilstrekkelig ettersom åra går...

*tenke tenke*

- En ting som jeg ikke nevnte i min første post var støy....jeg hater ekle ulyder

så det er vikitg at komponentene ikke støyer "for mye"

- Hvordan er den strømforsyninga jeg har valgt?er den noe tess?

-Trenger jeg noen flere vifter osv til dette systemet?

jeg skal ha 4stk Western digital disker i kabinettet hvis det skulle ha noe å si for varmen ;)

Lenke til kommentar
Det eneste jeg vil sette et spørsmålstegn ved er harddisken. Raptor 74GB yter bedre, og er i tillegg stillere enn lillebroren, men også litt dyrere.

joda, jeg har lest det i tester osv, men det var ikke mange ms den var raskere ettersom jeg forstod.

Det som egentlig er greia er at 74GB til en systemdisk er ganske mye, å vil ikke bli brukt opp på langtnær...

så hvis jeg setter dette opp mot hverandre, så tror jeg mitt valg faller på 36Gb versionen...

menmen...hvem vet, kan jo hende jeg blir klin gærn å kliner til med 74GB versionen isteden :thumbup:

Lenke til kommentar
Pass på at du får tak i et offesielt DFI kort, siden det har vært en del betaversjoner av brettet som var levert ut for tilbakemelding som er ute i sirkulasjon.

oida....greit å ha i tankene det ja kanskje...

men jeg kommer nok ikke til å bestille det hovedkortet før jeg ser en eventuell test....grunnen til at jeg satt det opp på ønskelista mi er at det ser litt spennende ut :)

Lenke til kommentar

Hvis du skal dra den winchester prosessoren max burde du kansje vurdere noe annet minne. Kansje ocz sin nye serie som tåler opp til 3,4volt. Kingston minne klarer ikke så over 250fsb dessverre. Skal du har høyere fsb vil jeg anbefale noen bra ocz brikker (eks PC4400EL Gold). Koster kling men er jo en invistering. Hvis du ikke skal mye over 250 ville jeg anbefalt crucial ballistic x, som vel er de minnebrikkene som klarer å holde lav latecy opp til høyeste fsb (klarer 2,5-2-2-5 ved 257mhz).

Blei skrivi veldig kronglete dette her, men kikke på linken under for mer info;

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2145

Lykke til.

Lenke til kommentar
takker for tips :)

Regna med folk ville kicke på det med å gå ned ett hakk på prosessoren å velge 3200 isteden.

Så jeg får vel kanskje stille meg det spørsmålet om jeg vil spare 500kroner på å gå for 3200 å klokke opp, eller å gå for 3500 å klokke enda høyere :p

Jeg har lest flere steder at disse tre Winchester-prosessorene stopper på ca. samme hastighet.. 2,5-2,6 GHz... Riktignok må de lavere ha mer spenning, og vil dermed produsere mer varme.. men det skal ikke være noe problem i ditt tilfelle da du har vannkjøling..

Lenke til kommentar
Jeg har lest flere steder at disse tre Winchester-prosessorene stopper på ca. samme hastighet.. 2,5-2,6 GHz... Riktignok må de lavere ha mer spenning, og vil dermed produsere mer varme.. men det skal ikke være noe problem i ditt tilfelle da du har vannkjøling..

Noen flere som kan bekrefte dette? (gjerne legg med link)

Er dette tilfelle, så er det jo bare totalt bortkasta å kjøpe 3500+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...