lollipop Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Heisann, fått ny maskin tilsendt i deler, så jeg satt og skrudde sammen, installerte XP uten problemer, men sliter nå som en hund med bare å komme videre. -Hovedkort A8V-E Deluxe -Minne 2x512 pc3200 cl2,5 Crucial (de fungerte dårlig så nå har jeg en 256 pc2700 cl2,5 Corsair Value S) -club3d ati x600xt pci-e Fotron/source 400w special edition PSU -amd 64 3000+ (winchester) -benQ 19" (den populære skjermen vet du, husker ikke modellen, S utgaven, ikke +) Når jeg starter maskinen, går gjerne ikke skjermen på, andre ganger står det bare "Out of Range!", andre ganger går den på, men oppstarten av maskinen ser for J*** ut, dvs masse farger, tekst som mangler osv (korrupt grafikk). Andre ganger får jeg skjermbilde som jeg skal. Maskinen virker veldig ustabil, merkelig at jeg fikk installere xp uten for for mange problemer... Lurer egentlig bare på hva det kan være. Corsair Value S brikkene skal da fungere til dette hovedkortet. Jeg har vært inni bios og prøvd meg fram med forskjellige settings, men tilsynelatende uten stor effekt. Om noen har råd/tips/løsninger er jeg takknemelig for det Lenke til kommentar
lollipop Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Nå prøvde jeg å sette alt på default i bios. Da gikk det fint å starte opp, ingen grafiske feil i oppstarten, men når jeg kom inn i windows så stoppet hele maskinen når en "ballong"boks kom opp og etterlot seg et område med grafisk "feil". Måtte slå av maskinen og så prøvde jeg å slå den på igjen. Da begynner den som den skal, men når windows loading bildet kommer så esr jeg bare halve bildet (nederste halve del av bildet, loading baren gikk som den skulle, men så bare bunnen av teksten "Windows") Så når loadingen er ferdig og jeg ventet meg å komme inn i windows så sier plutselig monitoren "Out of range!", så esr det ut som den oppdaterer seg hvert 3 sekund, med samme "out of range!" melding. Kan det være skjermen, hva med skjermkortet. Har ikke flere pci-e skjermkort i hus, så blir vanskelig å feilsøke der.. edit: holder fortsatt en knapp på dårlig minnekompabilitet, nå er det like før jeg returnerer hele pc pakken og bestiller nytt i andre merker! Endret 30. januar 2005 av lollipop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå