Gå til innhold

Billig og stille strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Har en Q-Tec strømforsyning i skrivende stund med to 80mm vifter som støyer noe helt værre. Vurderer da å kjøpe ny strømforsyning. Så da trenger jeg noen tips!

Trenger en som er veldig støysvak og billig. Trenger ikke mange watt heller!

Vet ikke helt hva den jeg har nå er på (gidder ikke bøye hode mitt inn i kabinettet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var jo ikke spesielt dyr, men tror ikke akkurat jeg trenger 400w!

Eller..?

Vel, det holder sikkert med 300w eller noe sånt, men greit nok å ha den en stund også da. ;) Tenk hvis du kjøper flere harddisker, annen cpu som trekker mer strøm ol.l. kjipt å måtte kjøpe ny psu bare for det.

Lenke til kommentar

Hva med http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301412&cks=PRL ?

tror liksom ikke jeg trenger så forferdelig mye watt.

Så lenge den gjør jobben sin, er stabil og viktigs IKKE støyer..

Er litt vanskelig å orientere seg, for på alle står jo "silent" på alle :p

Forresten så jeg denne kommentaren på Nortq'n:

"Om jeg bare var uheldig eller om dette faktisk er en dårlig PSU kan jeg ikke gå god for,men denne PSU-en ga meg store problemer på et system som ikke belastet PSU-en utover det som kan regnes som normalt . Harddisken fikk problemer med å starte, det kom strømpulser inn til vifter,harddisk og dvd-rom når bryteren på PSU-en ble benyttet( før oppstart av pc-en). Kjenner til en til med samme PSU som har lignene problemer. 400watt ei greit, men +12volt-linjen er "bare" på 15Amp (+3,3Volt-26Amp, +5volt-36Amp) så den tilbyr ikke så mye mer en andre "standard" kvalitets PSU-er. Sjekk produktdatabladet før du bestemmer deg for å kjøpe, det gjelder også for PSU-er fra alle andre produsenter/leverandører."

Det lyder jo absolutt ikke bra..

Endret av brainbug90
Lenke til kommentar
Forresten så jeg denne kommentaren på Nortq'n:

"Om jeg bare var uheldig eller om dette faktisk er en dårlig PSU kan jeg ikke gå god for,men denne PSU-en ga meg store problemer på et system som ikke belastet PSU-en utover det som kan regnes som normalt . Harddisken fikk problemer med å starte, det kom strømpulser inn til vifter,harddisk og dvd-rom når bryteren på PSU-en ble benyttet( før oppstart av pc-en). Kjenner til en til med samme PSU som har lignene problemer. 400watt ei greit, men +12volt-linjen er "bare" på 15Amp (+3,3Volt-26Amp, +5volt-36Amp) så den tilbyr ikke så mye mer en andre "standard" kvalitets PSU-er. Sjekk produktdatabladet før du bestemmer deg for å kjøpe, det gjelder også for PSU-er fra alle andre produsenter/leverandører."

Det lyder jo absolutt ikke bra..

Nei, men legg merke til at alle de andre 10-12 kommentarene er positive... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...