gspr Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 http://www.bt.no/lokalt/bergen/article336036 Fin artikkel, som ser ut til å være fri for faktafeil. Prosjektet går videre. Dette kan bli interessant. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Høres meget bra ut! - Det er ingen tvil om at vi vil spare store summer, og det gir en antydning når jeg nevner at lisensen for å bruke Microsoft beløper seg til 10 mill. kroner Noen som vet mer konkret hva de satser på? Klient/tjener? Jeg vet de skulle erstatte noen NT4-servere med SuSE, men er det gjort? Endret 30. januar 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Planen, så vidt eg veit, er å bytte til suse på alle serverane. Det har og vert snakk om skolelinux/suse på skrivebordet, men det ligg nok nokre år fram i tiden. {dette er sjølvsagt ikkje noko offesielt, men noko eg har fått vite igjennom meir eller mindre sikre kildeer} Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 http://www.bt.no/lokalt/bergen/article336036 Fin artikkel, som ser ut til å være fri for faktafeil. Prosjektet går videre. Dette kan bli interessant. Sto om det i papirutgaven i dag også Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Hmm, ikke dårlig! Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Er vel SUSE/Novell på servere som er førsteprioritet. Tenker nok de ender på en foreløpig løsning ala den vi har satt opp her i Tønsberg/Nøtterøy med OpenOffice og GIMP på Windows med Novell som backend, og så gradvis overgang til Linux på desktop. Og selvfølgelig pressing av leverandører til å levere på linux Lenke til kommentar
qemilo Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Laaknor, virker smart å starte med vanlige programmer da, som kontor og bildebehandling. Savner tilsvarende strategier fra mitt eget studiested. Av nysjerrighet, hvordan bedrift gjelder omleggingen? Endret 30. januar 2005 av qemilo Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Av nysjerrighet, hvordan bedrift gjelder omleggingen? Alle barne og ungdomsskoler i Tønsberg og Nøtterøy kommuner. Tilsvarende strategi vil bli brukt til nyinnkjøp av systemer på administrativ side i kommunene, men det har ikke vært like lett å få til der på grunn av særere programmer. Lenke til kommentar
qemilo Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Gleder meg å høre om et slikt tiltak. Håper dere får til ordninger med de mer sære programmer da, og ellers lykke til Lenke til kommentar
meastp Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Positivt! Håper dette bærer frukter, og at linux får en skikkelig sjanse, denne gangen. Lenke til kommentar
huf Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Dette er bare flotters. Håper mange andre kommuner henger seg på også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå