Gå til innhold

Kjapt spm ang kjøp av nytt hovedkort/cpu

Athelas

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe en AMD 3000/3200+ Winchester med påfølgende nytt hovedkort s939. Har imidlertid et 9800pro 256 i maskinen som jeg akter å fortsette med.

Mitt spørsmål er derfor som følger: Hvis jeg går for et nforce4 kort, vil jeg da ha kunne skyte en hvit pil etter å få mitt AGP kort til å fungere siden nforce4 bare har PCIe?

Eller er det noen NF4 kort med støtte for AGP, eller går det an å kjøre en form for adapter?

Athelas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok skyte den pila etter skjermkortet ditt hvis du skal ha NF4 chipsett ja.

Har vært snakk om en AGP-PCI-e bro, men har ikke sett noe til det enda.

Etter det jeg har forstått, så er dette en "bro" som de setter på PCIe skjermkortet som gjør slik at ett PCIe skjermkort kan kjøres på AGP, ikke omvendt. dette er en chip som er loddet fysisk fast i skjermkortet og ikke en bro som du f.eks setter under skjermkortet.

bridge.jpg

Bildet er sakset fra denne artikkelen : http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277

NVIDIA's PCI Express to AGP bridge
Det er det som står rett under bildet.
Lenke til kommentar
Crap. Så kjipt da. Tror dere det kommer adapter i den nærmeste framtiden?

Synes dere jeg like godt bør kjøre et nf3 kort da? Er det noen signifikant forskjell på de to standardene utover mangel på AGP slot?

Hehe, hvis du absolutt skal ha AGP skjermkortet ditt, så blir det NF3 da, tror ikke det kommer ett adapter i det store og hele for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...