stooy Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 PCen min starter ikke opp når jeg trykker på-knappen. Det vil si, det kommer strøm på maskinen, men det skjer ingenting etter det. Skjermen reagerer ikke, og beholder det "orange", og ikke det "grønne" lyset som kommer når PCen starter.. Skjermkortet og harddisken fungerer. (Bruker de i denne PCen nå). Har prøvd å starte PCen med kun skjermkortet og harddisken tilkoblet. Funket ikke det heller... Kan det være hovedkortet som streiker? Eller strømforsyningen? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hva består PC'n av? Trenger litt mer detaljer for å kunne hjelpe.... Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 MItt forslag ville være PSU. Litt mer specs hadde vært fint. Lenke til kommentar
stooy Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 hmm.. Den består av et hovedkort Socket A, AMD, 333 FSB. En Amd XP Athlon prosessor, en DDR SDRAM 256Mb Ram-brikke, En CD-Rom, En CD-Brenner, En Diskettstasjon, Et Skjermkort, Et tower, en harddisk. Skjermkortet og harddisken fungerer garantert. Når jeg kobler ut alle andre enheter enn skjermkortet og harddisken, fungerer fortsatt ikke PCen. Har snakka med en som har ganske god peiling på data, og han mente det kunne være hovedkortet. Noen andre mener det kan være strømforsyningen. Men PCen får jo strøm da.... (?). Den starter jo opp.. men sjermen reagerer aldri... (skjermen fungerer også. bruker den nå) Takk for raskt svar.. Lenke til kommentar
stooy Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 PSU ? = CPU ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 For meg høres det ut som om det er hovedkortet som har tatt kvelden... Hvilke omstendigheter var det omkring feilen? Ville den plutselig ikke boote en dag? Har du skifta tower eller lignende? Kan jo være at en slik "skrueholder" i kabinettet stikker opp og kortslutter på baksiden av hovedkortet.. Har opplevd det selv da jeg bygga ny pc Lenke til kommentar
meeg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 PSU ? = CPU ? PSU = Power Supply Unit = Strømforsyning Prøvd å resette BIOS? Byttet noen deler nylig? Kjørt memtest? mange muligheter....... Lenke til kommentar
stooy Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 PCen har fungert i over 2 år.. ingen problem. har ikke netopp byttet noen komponenter. bare plutelig en dag sluttet den å fungere.... Lenke til kommentar
meeg Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Kan være hovedkortet da ja. Sjekk om du fremdeles har garanti på HK. Jeg hadde lignende symptom på et Epox hovedkort, og det skyldtes defekte kondensatorer. Fikk nytt på garantien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå