Løve Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hei Jeg har lagt inn Windows XP x64 på en annen partistasjon på disken og hver gang jeg starter får jeg spørsmål om hvem av dem jeg vil starte. Er det noen måte jeg kan starte x86 versjonen automatisk og heller holde inne en knapp for å starte x64? Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men du vil ikke at bootmenyen skal komme opp? right? isåfall må du gå inni kjør å skrive c:\boot.ini. så sletter du bare den linja du ikke skal ha. så vil x86 versjonen starte automatisk. hvis det var at du ville at x86 versjonen står øverst i bootmenyen så tar du bare å klipper ut x86 linja og limer den inn der x64 linja er. så flytter du denne bare ned. omtrent noe sånn som dette: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP x86l" /fastdetect /NoExecute=OptIn multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP x64" /fastdetect da vil x86 versjonen starte etter 30 sekunder. hvis du da heller vil starte x64 versjonen så holder du ned pil ned knappen og trykker enter. Lykke til. var det slik du mente? Lenke til kommentar
Løve Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Var noe sånt ja, men hvordan får jeg da starta x64 versjonen hvis jeg fjerner den fra boot meyen? Er det noen knapp jeg kan holde inne da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå