LgitechDInovo Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 vil vanlige pci kort fungere i PCIe porter? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 jeg tenker på lydkort osv, må man kjøpe nytt for å bruke de i PCIe porter Lenke til kommentar
floffan Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Pci-e er kun for skjermkort. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Pci-e er kun for skjermkort. Nei Edit: Hva er portene mellom pci-e 16x porten og pci portene da. Kansje pci-e 1x porter Endret 30. januar 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 aah, jeg hørte et sted her igår at alle porten var erstattet med PCIe men da er det avklart, takker Lenke til kommentar
floffan Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Pci-e er kun for skjermkort. Nei Nei?? Har kun sett skjermkort som passer inn til pci-e. Men de fleste hovedkort i dag støtter pci, så du trenger sikkert ikkje kjøpe nytt Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Pci-e er kun for skjermkort. Nei sant noen hovedkort er klargjort for pcie 1x eller mer for pci-e ekspansjonskort Men på alle hovedkort jeg ser er det fra 2-4 pci spor, noe som burde holde en stund Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Pci-e er kun for skjermkort. Nei Nei?? Har kun sett skjermkort som passer inn til pci-e. Men de fleste hovedkort i dag støtter pci, så du trenger sikkert ikkje kjøpe nytt Det som er vanlig på nyere hovdkort er: 1 pci-e 16x port 2-3 pci-e 1x porter 2-3 pci porter Edit: pci-e 16x porten er ment for skjermkort, pci-e 1x portene for kommende lydkort, nettverkskort ol. (finnes vell ikke mange enda?). Edit2: Noen HK har jo sli da; 2 pci-e 8x (eller én 12x og én 4x , kansje atis system det ) porter erstatter pci-e 16x porten. Endret 30. januar 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
floffan Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 pci-e 1x?. Jaja, da har jeg lært noe nytt i dag o Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 neon har t.o.m 1stk 4x pci-e port Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har kun sett skjermkort som passer inn til pci-e. Ergo er PCI-e kun til skjermkort? Nei, det ligger vel i kortene at PCI-e skal ta over for de noe tilårskomne PCI-slottene som fort blir flaskehalser i systemet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 PCI-E er ikke bare for skjermkort. Det kan brukes til hva som helst. Men ja, foreløpig er det bare skjermkort som lages til PCI-E, (og det er også de eneste som kommer noe i nærheten av å trenge den ekstra båndbredden). Men om et år eller to så ser jeg gjerne at det kommer PCI-E lydkort osv. etterhver som PCI blir faset helt ut. -Stigma Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Så bilder fra en eller annen messe i fjor, det var det nettverkskort og f.esk s-ata kontroller og litt annet snacks med pci-e. Men ingen ting har vel kommet ut på markedet enda Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (og det er også de eneste som kommer noe i nærheten av å trenge den ekstra båndbredden). Vel det snakkes fra nvidia om soundstorm2 hvilket de sier ikke ville være akseptabelt i gamle systemer grunnet begrenset båndbredde . Kanskje det dukker opp som pci-e kort. Dessuten er både nettverkskort scsi og sata raidkontroller kort i pci-e 4x/8x lanes allerede ute på markedet og nyter godt av å ikke begrenses av 33/66mhz pci . Noen eksempler : Lsi scsi Pci-e http://www.lsilogic.com/products/megaraid/...aid_320_2e.html areca sataII pci-e http://www.areca.com.tw/products/html/pciE-sata.htm syskonnect pci-e nettverkskort http://www.syskonnect.com/syskonnect/products/sk-9exx-s.htm Bare fordi det ikke finns hos norske web butikker (enda) betyr ikke at det ikke finnes add-on kort for pci-express . Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Soudstorm2 ja, men det er da heller ikke ferdig. Klart alt vil ha bruk for PCI-E etterhvert, men jeg snakket om dags-dato produkter. Når det gjelder de GBit kortene og kontrollerkortene, så har jeg ingen tro på noe mer en ytters marginal ytelsesforbedring over PCI. Det er nok heller mest for å ha mulighet til å sette disse typen kort i ledige PCI-E slots. -Stigma Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Syns det er litt bakvendt oppfatning . Man får f.eks ikke "true" gigabit ethernet med et pci kort det båndbredden er begrenset til 132MB/s og må deles med andre devices. Samme kan man si on disk kontrollere , er en grunn til at f.eks via/nvidia/intel har sata integrert i chipsett og tatt bort fra å henge på pci bussen.Tross alt 33mhz pci buss fra 1991 holder ikke mål i dagens systemer sett i forhold til annet som er optimalisert siden den gang. Derfor PCI-e . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå