iduntomat Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Er det noen andre her som har erfaring med at western har en høy konstant hyling, og er det noen som vet hvorfor det er sånn? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 har per i dag 5 wd disker, alt fra gamle 80gb's til den nye 74gb raptoren, og jeg har ikke noe hyling fra mine disker, eneste er den vanlige knitringen når de jobber (raptoren er høyest på det feltet) mene den sjenerer meg ikke, jeg liker å høre at ting jobber, for da vet jeg at det skjer no i ditt tilfelle så kan det nok hende at disken ikke er helt som den skal være...ta backup og send den inn du, eller få testa en annen wd, så hører du fort om det skal være sånn eller ikke Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 WD har en realtivt høy idle-noise, ville kanskje kalt det ett sus eller noe slikt. hyling/whining kan også stemme med den lyden. AtW Lenke til kommentar
Azton Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Ja, har erfaring med dette, og det er ikke så kjekt når man prøver å sove med pcen på samme rom :/ Min neste harddsik blir en seagate barracuda Lenke til kommentar
Heia Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Kan bekrefte denne "ulyden", jeg vil beskrive den som en metallisk høyfrekvent vining, veldig ubehagelig (u)lyd, har søkt om retur på den, og fått det innvilga.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Det er ikke noen hyling her, men jeg har hørt det fra gamle disker på 10gb. Kanskje du skal skifte ut disken, eller ta det på garanti hvis de er nye Lenke til kommentar
moray Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Jeg har tre WD disker, og alle hviner like ille. Eller det vil si en litt eldre på 40 GB er verst, bittelitt værre enn de andre. Den ene på 120GB tok det faktisk en stund før begynte å hvine. Det hjelper litt å henge diskene i strikkoppheng, da. Ellers så må det jo være konstruksjonen som gjør det. Kjenner til mange andre tilfeller av "WDhvining". Du er ikke alene. Ed: feil Endret 30. januar 2005 av morcan Lenke til kommentar
Truils Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 "Metallsaga som står å hyler" lyden er noe du får byttet på garanti, det er ikke slik de normalt låter. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Kan bekrefte dette. Det gjelder stort sett eldre modeller.. har to 160GB WD-disker, og de oppfører seg noenlunde normalt. Hadde en 40GB-disk som var helt jævlig. Folk lurte på om det var en støvsuger som stod på konstant. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg tror det er litt forskjellig, min forrige WD 100 gig hylte som ett helvete, den jeg har nå 200 gig er ganske så stille... Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Kan bekrefte dette. Det gjelder stort sett eldre modeller.. har to 160GB WD-disker, og de oppfører seg noenlunde normalt. Hadde en 40GB-disk som var helt jævlig. Folk lurte på om det var en støvsuger som stod på konstant. Jeg har en 20GB western digital, den er grusom å høre på. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har en litt gammel 120GB WD disk liggende til backup bruk, gruer meg til backup da eg får hodepine hver gang. Lenke til kommentar
Trailer Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg har bare hatt Western Digital omtrent. Har bare godord og si om de. Aldri vært noe tull med de. Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Tja jeg har to wd disker 120 + 200 gig. Trodde i starten at det var psu + kabinettviftene + cpu vifta som lagde den konstante støyen og begynte å tenkte på å skifte alle de delene i mer støyfritt opplegg men ved en tilfeldighet så oppdaget jeg at det bare var wd diskene som lagde all den støyen hehee hadde trekt ut strømkontaktene til disken og startet opp for å høre hvilken vifte som støyet mest.. fikk sjokk da jeg oppdaget at det var de diskene som lagde den konstante wiiningen. Så jeg jobber med å få byttet ut de med segate eller samsung. Mvh Ole Endret 1. februar 2005 av Crazy Joe Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ja. Er mange disker som hviner/hyler. Har Matrox d740 disker og de går ut i dag etter 3 år. Skal sette inn Seagate 7200.7 200GB. Har en fra før. Knitringen av lesehodet kan du delvis fjerne ved å henge diskene opp i pattentbånd eller lignede. Litt av hvinelyden blir også borte. Finnes mange andre måter også som å pakke inn disken i diverse stoffer og bruker en modifisert heatpipe eller modifisert vannkjøling rundt disken. Sett mye bra påfunn her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå