Zevz Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Når jeg åpnet "Min datamaskin" i dag var ikonet til cd-spilleren borte! Autostarten virker heller ikke når jeg putter i en cd. Nå må noen kloke hoder hjelpe meg, for jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjør!!!!!! Lenke til kommentar
Handlekurv Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Start maskinen på nytt og sjekk om BIOS finner cd-spilleren din. Hvis den ikke gjør det, åpne kabinettet og sjekk at alle kabler sitter som de skal, i hovedkortet og i enheten. Hvis BIOS finner enheten, og Windows fortsatt ikke gjør det, kan jeg ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Hvis ingenting hjelper, og ingen andre har løsningen, så legger du bare inn Windows pånytt. Da har du nok tilgang til CD-spilleren igjen :smile: Edit: Jeg hadde det samme problemet etter jeg installerte VIA 4-in-1 driveren. Løsning: Reinstallasjon av Win98 og aldri mer VIA 4-in-1! _________________ tsk, tsk... [ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-06-17 14:52 ] Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Nøyaktig, hvordan skjekker jeg om bios finner enheten? Jeg er temmelig sikker på at kablene sitter riktig. En kompis av meg fortalte at det gikk ann å laste ned en driver til cd-stasjonen. Går det ann? *Trenger desperat hjelp!!!* Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 14:47, zuperMensch skrev:Hvis ingenting hjelper, og ingen andre har løsningen, så legger du bare inn Windows pånytt.Da har du nok tilgang til CD-spilleren igjen :smile: Hvis ikke IDE-kabelen har fallt ut... :smile: Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 14:47, zuperMensch skrev:Hvis ingenting hjelper, og ingen andre har løsningen, så legger du bare inn Windows pånytt.Da har du nok tilgang til CD-spilleren igjen :smile: Hvordan skal jeg legge inn windows på nytt uten at cd-satasjonen virker?? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 14:51, Zevz skrev:Hvordan skal jeg legge inn windows på nytt uten at cd-satasjonen virker?? Den virker skal du se. Bare Windows som ikke oppdager den, så sant det ikke er snakk om et hardwareproblem. Se editen på min forrige melding :smile: Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 14:49, Zevz skrev:Nøyaktig, hvordan skjekker jeg om bios finner enheten? Jeg er temmelig sikker på at kablene sitter riktig. En kompis av meg fortalte at det gikk ann å laste ned en driver til cd-stasjonen. Går det ann? *Trenger desperat hjelp!!!* Er ikke så sikker på om det finnes noen drivere, men det går uansett ikke an å instalere driveren hvis ikke windows finner CD-stasjonen. Kommer an på om du har noe sånn Compaq skwip eller lignende, men teller maksinen(BIOS'en) minnet når den starter, eller leter den etter CD-spillere? Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg kan ikke se at den gjør noen av delene =) Men går det ikke ann å laste ned en driver fra nettet? Da trenger man jo ikke å bruke cd-stasjonen! Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Vis noen mailer meg driveren til deres cd-stasjon kan jeg jo bare legge den i windowsmappa? Når jeg skal reinstallere windows, har jeg ingen e: (eller hva det nå heter)! Det er det som er problemet. Så vis noen kan maile meg e:, er vel problemet løst....eller? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 tviler på du trenger noen driver. hvordan pc har du? hvilket merke på cd-rom? Har du innstallert noe i det siste enten drivere eller ny hardware. Hvilket operativsystem har du(windows 98 eller XP f.eks.) Når maskina starter opp, skal du se at harddisken blir detected, og cd-rom også. Like etter at maskinen har telt opp minne. Står det f.eks. cd-rom der da? bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå