HamiltonII Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 P.g.a ny jobb vurderer jeg å skaffe meg en PDA ser på det som et billigere alternativ en en bærbar PC, men jeg lurer på om folk bruker PDA'ene sine aktivt eller blir det mer en slik "gadget" som er kul å trykke på i et par uker før den havner i en skuff? Hvis jeg blir overbevist her, hvilken modell ville dere anbefalt? som alltid er jeg mer en budsjett kjøper så pris bør ligge mellom 2000-3000 og hvis mulig ha wlan...kanskje det er en umulighet til den prisen? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 P.g.a ny jobb vurderer jeg å skaffe meg en PDA ser på det som et billigere alternativ en en bærbar PC, men jeg lurer på om folk bruker PDA'ene sine aktivt eller blir det mer en slik "gadget" som er kul å trykke på i et par uker før den havner i en skuff? For mitt vedkommende var det sistnevnte. Selvfølgelig, dette var snakk om relativt billige modeller uten WLAN, men likevel. Har du ikke et særlig utpreget behov, så er det som oftest like greit å la være. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Jeg har hatt Siemens SX45i siden 2001, og har hatt enormt bruk for den. Den har så uendelig mange flere bruksområder enn selv dagens mobiltelefoner. Nå sitter jeg og venter på en ny PDA (Asus MyPal) siden hovedbatteriet på SX'n tok kvelden for et par uker siden - og nytt batteri kostet 1300 kroner. Da kan man likså godt kjøpe en ny. Så for min del har den aldri vært skuffe- vare nei. Den jeg venter på er denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123619&cks=PRL Endret 30. januar 2005 av Rayline TWB Lenke til kommentar
thrill Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har selv hatt en Palm V i flere år men er nå på vei over til Fujitsu-Siemens Pocket Loox 720 (ca. kr 4.600-5.100). Hvorvidt dette passer deg avhenger nok av hvordan du arbeider. For min egen del fungerer den som et slags lett tilgjengelig støtteminne. Forsøkte meg en gang med A-plan, men dette fungerte dårlig for meg. Min erfaring er at mange (de fleste) leger den i en skuff. Er selv svært fokusert på størrelse for å orke å dra den med. Har frem til nå hovedsaklig hatt nytte av å ha med synkronisert kontaktliste, kalender og e-post (uten vedlegg riktignok). I dag kan nok dette like greit oppnås i flere av de nye mobiltelefonene. Skal det være noe poeng med PDA tror jeg du må finne en "killer application" som gir stor nytte for deg. Du må regne med at det vil ta en del tid å sette opp dette i første omgang, samt noe tid til å vedlikeholde enhenten (akkurat som en PC). Håper selv å få puttet inn eget "oppslagsverk" med informasjon som jeg kan benytte i min jobb som konsulent ute hos kunder. Dell Axim X30 finnes med WLAN rett over kr 3.000,- og pleier å få hederlig omtale. For bare noen dager siden kunne du fått Dell Axim X50v til tilbudspris kun kr 3.800,-. Nesten like bra som min PL720 Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Det ble ikke lettere dette, etter psilocybes post var jeg igrunnen overbevist om at jeg har vel egentlig mest lyst på et nytt leketøy, men så kom det to nye overbevisende innlegg her... Det er igrunnen et støtte minne jeg ser etter, jobben min er på hotell og jeg ser for meg at jeg vil trenge litt hjelp til å huske avtaler, møter, bestillinger og vaktlister etc. om wlan egentlig er en nødvendighet er jeg egentlig litt usikker på....dvs jeg er jo usikker på hele kjøpet hehe Lenke til kommentar
holst84 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Kjøp deg en qtek s100. Så kan du bruke den som mobil også. Så havner den ikke i skuffa selv om du går lei av the "gadgets" Men har ikke wlan da Men du kan få wlan med et SDIO utvidelseskort Endret 31. januar 2005 av holst84 Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 P.g.a ny jobb vurderer jeg å skaffe meg en PDA ser på det som et billigere alternativ en en bærbar PC, men jeg lurer på om folk bruker PDA'ene sine aktivt eller blir det mer en slik "gadget" som er kul å trykke på i et par uker før den havner i en skuff? Om du er som meg kommer ikke PDAen din (om du kjøper en) til å havne i en skuff. Det negative med de er at du kan bli avhengi av de. PCen var til reperasjon, PDAen min var solgt og jeg ventet på en ny en. Brukte en vanlig mobil, og det føltes som de lengste dagene i mitt liv Så kjøp en PDA Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg sier bare Dell X30 m/bluetooth OG WLAN til 2570 inkl. frakt... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg sier bare Dell X30 m/bluetooth OG WLAN til 2570 inkl. frakt... Ooooooooooo - det var bibibibillig....... Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Jøss,må si at det hele ble fryktelig interessant nå Edit: Kan ikke si at jeg finner denne prisen hos Dell da....? Endret 31. januar 2005 av HamiltonII Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Edit: Kan ikke si at jeg finner denne prisen hos Dell da....? Det var visst et tilbud... Var der i alle fall i forrige uke. Og nå har de tydeligvis satt opp prisen til det samme den var når den var ny, i stedet for den prisen den hadde før... Snåle folk Dell altså.. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 Det var litt trist da,men siden det finnes slike tilbud venter jeg nok til et nytt et dukker opp Lenke til kommentar
christerr Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Ooooooooooo - det var bibibibillig....... Pda'er uten simkortplass er som regel mye billigere... Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Har selv blitt dryppende avhengig av min Palm Tungsten E. Har som regel en lang liste med hendelser og huskelister for en vanlig dag, og da er det uvurderlig å ha med seg en komplett planlegger i lommen. Bruker også PDA-en som MP3-spilller, så jeg har en mindre duppeditt å drasse på. Den eneste faren er at jeg har blitt rimelig blank på egen hånd. Om jeg hadde glemt igjen PDA-en tror jeg nesten min egen bursdag kunne gått meg hus forbi Lenke til kommentar
andm Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Min fire år gamle Palm OS-PDA, Visor Deluxe, kommer fortsatt godt med på skolen. Sammen med et utraportabelt, sammenleggbart Stowaway-tastatur fungerer den ypperlig til notering og skriving av lange tekster. Med et sammeleggbart tastatur (og for ikke å glemme de mer funksjonsrike tekstredigeringsprogrammene vi har nå til dags) kan du sammen med en PDA oppnå mange av finessene en laptop har, bare i en mye mer portabel løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå