bjørn roger Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Hei. Har installert XP på en PC, og under installasjonen fikk jeg valget melllom å installere XP som <plug and play> og et annet valg. Standard PC + noen andre. Plug and play er vel å la Windows bestemme IRQ og lignende. Nå valgte jeg <Standard PC>. La bios bestemme IRQ. Har i grunn aldre tenkt over det før nå, så jeg husker ikke hva jeg har pleid å gjøre. Hva er mest hensiktsmessig? Dette gjelder et litt eldre Asus CUV4 med PIII 866 Mz mvh Bjørn Roger Endret 1. februar 2005 av bjørn roger Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Hei igjen. Noen må vel ha en formening om dette. Bør Windows legges inn som PnP eller noen av de andre valgene. Hvis en velger å installer XP som PnP, skal da også bios stilles inn til dette? mvh Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Etter det jeg har fått med meg, så skal ikke biosen settes som PnP i Windows NT. Men hva du velger er da likegyldig. Dersom du velger at bios skal styre IRQ så vil du ha mer kontroll, mens dersom Window styrer så kan noen enheter dele IRQ. Dette kan da føre til konflikter en sjelden gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå