Gå til innhold

Største musikerne gjennom tidene

Pjakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Little Richard...

Jeg vet at dette kan være en diskusjon som varer i evigheter, men var ikke Bill Haley & his Comets før ham? See You Later, Alligator... :roll:

Men du kan jo lese en biografi om Elvis Presley. Jeg vet ikke om jeg har rett, men det står at han fant ut at han hadde lyst til å lage litt mer liv i Blues/Countr-musikken.

Endret av Oleway
Lenke til kommentar

Jeg synes Ishan fra Emperor er en stor musiker. Resten av gjengen er jo også kjempedyktige, men det virker som Ishan var hovedpersonen bak bandet. Han spilte mange instrumenter, var en strålende vokalist og var det han som skrev musikken/tekstene? (Er litt usikker her, men mener å ha hørt det et sted.)

Lenke til kommentar
Oleway: Nope. Det Elvis Presley står for er å gjøre rocken "hvit", ikke mer.

Jeg sier ikke jeg har mye peiling, men hvem var det som oppfant den? Det er faktisk "de hvite" som gjorde rock'n'roll til et faktum.

Faktum? nei, kommersielt.

Lenke til kommentar

Pirke, pirke? Det var nettopp det jeg mente, Jan-Erik.

Jeg prøver ikke å være arrogant, selv om det kan oppfattes slik. Jeg bare husker tydelig å ha lest at Elvis Presley plutselig skal ha funnet på som 19-åring å spille blues/country-musikk litt fort foran noen platefolk, som ville ha ham til å synge "svart" musikk, fordi det var populært at hvite folk spilte slik musikk. Uansett; Elvis Presley har betydd mye.

Lenke til kommentar
ja. jeg trur personlig ikke at metallica kommer til å bli like "legendarisk" som mange andre heavy rock/metal band har blitt(guns'n'roses,queen,slayer,iron maiden, j-priest , ac/dc, kiss osv)

edit: glemte kiss!!!! :nei:

endelig noen som nevnte Guns N Roses. det var på tide.. :thumbup::yes:

Lenke til kommentar

Nåvel. Et lite bidrag fra en gammel sullik:

(Fullstendig tilfeldig rekkefølge)

Ramones

John Hiatt

The Edge

Philip Lynott (Thin Lizzy)

David Sylvian

Tom Waits

Elvis Costello

Andy Partridge (XTC)

Sigur Roos

Johnny Cash

Bruce Cockburn

.....og det er vel strengt talt i grenseland når det gjelder topic, men jeg synes jo at en ikke trenger å gå tilbake til attenhundreoghvitkål for å finne betydelige musikere. Hvem vet hvem som står igjen om femti år....?

T'Weed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...