Gå til innhold

Største musikerne gjennom tidene

Pjakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Britney Spears er en modell, mimer og danser.

det er andre musikere som står bak henne.

hun synger nok selv... og hun har da rekorden over mest sellende tenåring med 25millioner solgte album av "baby one more time"..

Hvem mener du skal ha æren for suksessen som britney har hatt da?

Hvem er det som står bak henne og er musikere mens hun som synger sangene, skriver deler av dem og danser og fremfører dem ikke er musikern..

Lenke til kommentar
hun synger nok selv... og hun har da rekorden over mest sellende tenåring med 25millioner solgte album av "baby one more time"..

Max Martin og andre geniale låtskrivere/musikere, finansiert av multinasjonale selskaper med balletak om omtrent hele markedet.

Lenke til kommentar

Kan ikke se noen har nevnt Chuck Berry og Aretha Franklin. Vil også si at Little Richard var vel så mye med på å forme rocken som Elvis var. Elvis var mer med å bryte ned barrieren mellom "svart" og "hvit" musikk, og å få flere hvite ungdommer til å høre på rock ved å gjøre det noe mer akseptert.

Lenke til kommentar

Max Martin og andre geniale låtskrivere/musikere, finansiert av multinasjonale selskaper med balletak om omtrent hele markedet.

Så du mener ikke at britney skal ha noe av æren for det selv engang?

Selvom max martin og andre har skrivd noen av låtene til britney så har hun da skrivd og vært med på å skrive låter selv også.. Det er jo slikt med de fleste band og personer at producere og diverse folk fra plate produsentene skal ha litt av æren..

Og siden hun har hoved vokalen i musikken hun framfører så er hun da en musiker..

Lenke til kommentar
Skriver Britney Spears musikk da? :hmm:

Det vet jeg faktisk ikke men hun lever da av musikk og har det som yrke så musiker det er hun! ingen kan vel nekte for at hun ikke har hatt suksess heller..

edit=skrifeleif

NEI NEI NEI NEI. hun er avlet opp som en pengemaskin, hun gjør ikke radikale forandringer i musikken som får haugevis av mennesker til å endre humør, innstillinger, retning, syn osv. (Med grunnlag på at de fleste nevnte her er fra den tiden lyrikk var litt mer enn shubidubi og fuck ya all niggazz)

selvom hun er en pengemaskin så er hun da fremdeles en musiker.. hun lever nemlig av det!

Og tråden var egentlig ikke ment som hvem som blir størst om 50år.. Men hvem som er store nå og har vært store før..

Jeg tror faktisk britney spears og eminem kan ha flere fans enn mange andre band og personer her og selvom folk har et personlig hat mot henne eller musikken (inkludert meg selv) så kan man ikke si at hun ikke har påvirka mennesker eller musikken noe som helst med de "lette" klæra hennes og alle "fjortiss" fansa ;)

Husk musikksmak er subjektivt og fjortisser har like mye og si som alle andre ;P

Ser at det er nevnt en del band her.. er vell så bra det men er kulest om folk kan poste "figurer" som stikker seg ut av banda.. Selvom bandet ofte er bygd opp av mange dyktige musikere som f.eks i The Pogues med Shane MacGowan..

Jamen da får vi ramse opp da:

Christina Aguilera

Westlife

Blue

Blink 182

Green Day

Kylie Minogue

Lenke til kommentar

Virker som om folk her mener at grupper/personer som spiller "pop musikk" ikke kan være store musikere?

Jeg mener at Billie Joe Armstrong i green day og christina aguilera og kylie Minogue er alle 3 blitt store musikere.. selvom jeg ikke er særlig glad i musikken dems..

Lenke til kommentar
Virker som om folk her mener at grupper/personer som spiller "pop musikk" ikke kan være store musikere?

Er det vel ingen som har sagt?

Nei det er ingen som har sagt det bare jeg fikk følelsen av det..

Er nok bare meg(pleier å være slik) ;=P

Lenke til kommentar

Rart at så få har nevnt Ozzy Osbourne :hmm: . Han er et etter min mening klart en av tidenes beste musikkere. Må også legge til Lennon og David Bowie.

Jeg vil ikke kalle britney en artist. Hun er "skapt" av platebransjen for å håve inn så mye penger så mulig. En artist er en som skriver låtene selv og lager musikken selv.

Lenke til kommentar

Har hørt at hun skrev sangen Everytime selv og at den var bra....

(har selv aldri hørt låten...)

EDIT: Var noen gotherinner som sa det så bør nok tas med en klype salt... de elsker jo alt som har med selvmord og den slags å gjøre.. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Enig i mange av de som har blitt nevnt, men må også nevne i min mening en av de største;

Cliff Burton (ser Metallica er nevnt tidligere, men synes spesielt han bør få en utmerkelse her, da han etter min mening var "sjelen" i det ekte Metallica som en gang var, og en sinnsykt dyktig bassist. R.I.P. Cliff :cry: )

Lenke til kommentar
Rart at så få har nevnt Ozzy Osbourne :hmm: . Han er et etter min mening klart en av tidenes beste musikkere. Må også legge til Lennon og David Bowie.

Jeg vil ikke kalle britney en artist. Hun er "skapt" av platebransjen for å håve inn så mye penger så mulig. En artist er en som skriver låtene selv og lager musikken selv.

jo ja en artist kan være det.. Men så må jeg få sagt at en musiker kun er en person som har musikk som yrke..

Men jeg er enig Ozzy Osbourne er en av tidenest beste ja.. selv syntes jeg Freddie Mercury i queen er en av de aller største!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...