Gå til innhold

Største musikerne gjennom tidene

Pjakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At ingen har tatt med James Hetfield, Kirk Hammet, Lars Ulrich og resten av Metallica!!! :dontgetit:

No offence til Metallica, men jeg anser de som parenteser i forhold til enkelte som har blitt nevnt her. :)

Vel, mye mindre paranteser enn Eminem og Britney spears som også er nevnt her!!

heller metallica gutta, enn britney og eminem, men persolig trur jeg at ingen av disse(metallica, eminem eller britney) kommer til å bli "husket" på samme måte som mange av de andre som har blitt nevnt!

Hmm, Metallica hadde jo stor innflytelse på thrash metallen, selv om det var Slayer som pionerte den. :hmm:

Lenke til kommentar
TLZ: vel, etter Dark side så var vel alle andre knust..så kom the Wall.

Hmm... sant... dårlig eksempel... :hmm:

Hmm, Metallica hadde jo stor innflytelse på thrash metallen, selv om det var Slayer som pionerte den. :hmm:

Har hørt mer av Metallica enn av Slayer!!

Grunnen til det er nok det at Metallica er noe helt vannvittig mye mer komersielle enn Slayer. I USA så er det omtrent umulig å ungå dem, enten det er på radioen, på en tsjorte eller annet...

Men det forandrer ikke det at det at Slayer har spilt en viktgigere rolle i å forme thrashmetal.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Vel... Personlig syns jeg Metallica er/kommer til og bli  like legendarisk som de andre!!

ja, og det er din personlig mening, men alle har hørt en eller annen sang fra bandene jeg nevnte i sta, mange som ikke hadde hørt om metallica før "metallica manien" som var i sommer kom.

Tror nok Metallica kommer til å bli husket som det store tungrockbandet som endte opp som MTV-horer...

hehe, det trur ikke jeg. metallica vil nok bli huska, men de vil ikke blis sett på som et legendarisk band, som grunnla/vidreførte musikk stilen sin.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Led Zepplin

AC/DC

Kiss

Bob Marley

Sex Pistols

The Beatles

John Lennon

Elton John

B.B King

Ray Charles

Jimi Hendrix

Pink Floyd

Eric Clapton

Elvis Presley

Rolling Stones

Bob Dylan

EDIT: Glemte jo Santana :love:

Endret av Winters
Lenke til kommentar

Dette er de JEG syntes er størst:

Dire Staits

Mark Knofler (Ja, men han har eget band og)

Bathory

Ac/dc

Death

Slayer

Deep Purple

De er de jeg hører på mest, og mener er de største, som har gjort mest inntrykk på meg, og alle der er MEGET dyktige musikere!

:love:

Lenke til kommentar

Hmm, Metallica blir nok et av de bandene som blir husket lenge ja... De er ikke eksepsjonelt gode musikere, men de er svært dyktige til å skrive låter...

Ta f.eks Pink Floyd. De var ikke eksepsjonelt gode musikere, men var geniale musikere for det (hvis dere skjønner).. De ble elsket i sin tid, og i ettertid er de enda mer elsket.

Mens f.eks Dream Theater har noen av verdens beste musikere, men de blir neppe de husket i like stor grad som Metallica (tror jeg). Selv om de IMO burde bli det.

Lenke til kommentar
Skriver Britney Spears musikk da? :hmm:

Det vet jeg faktisk ikke men hun lever da av musikk og har det som yrke så musiker det er hun! ingen kan vel nekte for at hun ikke har hatt suksess heller..

edit=skrifeleif

NEI NEI NEI NEI. hun er avlet opp som en pengemaskin, hun gjør ikke radikale forandringer i musikken som får haugevis av mennesker til å endre humør, innstillinger, retning, syn osv. (Med grunnlag på at de fleste nevnte her er fra den tiden lyrikk var litt mer enn shubidubi og fuck ya all niggazz)

selvom hun er en pengemaskin så er hun da fremdeles en musiker.. hun lever nemlig av det!

Og tråden var egentlig ikke ment som hvem som blir størst om 50år.. Men hvem som er store nå og har vært store før..

Jeg tror faktisk britney spears og eminem kan ha flere fans enn mange andre band og personer her og selvom folk har et personlig hat mot henne eller musikken (inkludert meg selv) så kan man ikke si at hun ikke har påvirka mennesker eller musikken noe som helst med de "lette" klæra hennes og alle "fjortiss" fansa ;)

Husk musikksmak er subjektivt og fjortisser har like mye og si som alle andre ;P

Ser at det er nevnt en del band her.. er vell så bra det men er kulest om folk kan poste "figurer" som stikker seg ut av banda.. Selvom bandet ofte er bygd opp av mange dyktige musikere som f.eks i The Pogues med Shane MacGowan..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...