knutigro Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hei, Har akkurat kommet meg gjennom installasjonen i FreeBSD og hadde alt oppe og fungerende i et par timer før dette kjedelige hende: Jeg kan ikke lenger logge inn, om 'root'. Jeg vet ikke hvorfor, men plutselig virker ikke passordet lenger, og for hver gang jeg prøver og feiler, må jeg vente lenger og lenger. Er det en måte jeg kan endre rootpassordet og resette ventetiden på grunn av feilaktige innlogninger? Rett før problemet oppstod slettet jeg også alle userene mine så jeg kommer rett og slett ikke inn forbi login.... Et annet relatert problem (og grunnen til at jeg slettet alle userene mine) er at jeg bare fikk lage usere med [] rundt. Dermed var de eneste godkjente usernavn jeg fikk laget som dette: [user1], [knut] etc. Home katalogen ble dermed usr/[user1], usr/[knut] etc. og dette er jo ganske merkelig...? Det burde vel gå an å lage usernames uten disse klammene? knut Lenke til kommentar
mrglass Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 prøver du å logge inn som root via ssh ?? freebsd har default stengt root login over ssh Du kan bruke: /stand/sysinstall for å sette opp FreeBSD`n din Du kan legge til usere der veldig lett. /stand/sysinstall - Configure - User Management - New User hvis du kommer inn på boxen og bare skal skifte passord skriver du 'passwd' Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Les her: http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd...May/045774.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå