Gå til innhold

Lage vifte-hull med borremaskin!

Anbefalte innlegg

Når jeg snart skal modde PC skal jeg lage viftehull, men har ingen Dremel (eller ettligning) og har heller ikke råd til en! Hvordan kan jeg da få lagd runde hull i et kabinett? Har sett folk gjør dette med borremaskin å lager hull rundt sirkelen... Men hvordan kan man pusse ned det og få en fin, jevn kant uten hakk på en billig måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg snart skal modde PC skal jeg lage viftehull, men har ingen Dremel (eller ettligning) og har heller ikke råd til en! Hvordan kan jeg da få lagd runde hull i et kabinett? Har sett folk gjør dette med borremaskin å lager hull rundt sirkelen... Men hvordan kan man pusse ned det og få en fin, jevn kant uten hakk på en billig måte?

Hei igjen! Du kan bruke en grov fil til å få ned kantene, og etter hvert som du kommer nermere kanten, bruker du en finere fil. Du kan også lage en fin list, med å ta en gammel ledning, ta alt ut av denne, og legge den rundt kanten, slik som dette.

Da slipper du å file så fint ned, som nevnt i artikkelen.

EDIT: glemte noe.

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Hei igjen! Du kan bruke en grov fil til å få ned kantene, og etter hvert som du kommer nermere kanten, bruker du en finere fil. Du kan også lage en fin list, med å ta en gammel ledning, ta alt ut av denne, og legge den rundt kanten, slik som dette.

Da slipper du å file så fint ned, som nevnt i artikkelen.

EDIT: glemte noe.

Hmm.. Kan jo bruke en gammel ledning!

Hørtes ut som et bra forslag. Vil nemlig kjøpe minst mulig nytt! :p

Siden prosjektet skal være 99% basert på gratis utstyr (skal lage kabinett som skal koste under 300 kr..)

Lenke til kommentar
Hmm.. Kan jo bruke en gammel ledning!

Hørtes ut som et bra forslag. Vil nemlig kjøpe minst mulig nytt!

Siden prosjektet skal være 99% basert på gratis utstyr (skal lage kabinett som skal koste under 300 kr..)

Ja, en gammel ledning som du vansker funker fint. Har du ikke noen, har de sikkert noe på 1 meter til veldi lite (les: gidder ikke sjekke engang, hvem har vel ikke en gammel ledning liggende?) som du kan bruke. Du kan sikkert også spør på skolen, har gode erfaringer der. Skal få et greit kabinett fra en lærer (merk: sløydlæreren min) i bytte mot noe småtteri jeg ikke trenger, og jeg får også bruke timene mine til å mekke på kabinettet som jeg skal begynne på. :D

Lenke til kommentar

Helt enig, ut med de nasjonale prøvene, inn med kabinettbygging! :thumbup:

Underskriftskampanje, og sende til Clemet? :whistle::thumbup:

Synes jeg er en smule heldig her ja, og på onsdag skal vi jeg finne noe fint plexiglass til musematten jeg skal lage på skolen. slik som denne Bommer jeg, så prøver jeg på ny, på skolens regning. :D:tease:

Men prøv hos lærerene dine, du kommer helt sikkert til å få hjelp/ting du trenger :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...