Bandidos-Pelle Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg betviler sterkt at mange her har hørt om Mikronesiaføderasjonene. Uansett, jeg kan to ting om landet. Det ligger i Oseania, og landet består av 607 øyer. Nuvel, på VF kan man publisere slike reisebrev - alt ettersom hvor man har befunnet seg i verden, og skrivelysten om reisemålet sitt er sterkt. Jeg kom da at jeg skal skrive et reisebrev fra Mikronesiføderasjonene, selv om jeg ALDRI (og har heller ikke planer) om å reise til Mikronesiaføderasjonene. Jeg har imidlertid skrevet et utkast, og jeg vil jo selvfølgelig at VG skal publisere den i sin "index" over reisebrev. For at dette skal funke, må det være troverdig. Hvis det står "jeg ranet to banker og banka opp to gjenger, stjal alle penga, og fløy hjem. SKIKKELIG KULT STED112"1!122oneone", så vil den selvsagt ikke godkjennes. Jeg har skrevet et utkast hvor jeg finner opp ABSOLUTT alt sammen, og jeg prøver å legge til "morsomme" ting hvor det kan være "naturlig" og hvor det faller inn. Poenget med denne posten er at dere skal komme med idéer til hva som skal skrives, og jeg redigerer denne posten alt ettersom, og når vi er enige, så sendes dette inn. Jeg kommenterer alt i utkastet mitt med rødt. Å dra til Mikronesiaføderasjonene er en veldig lang reise. Og selv om det kanskje høres ukjent ut, bør du merke deg byen "Yap". Hovedstaden i Mikronesiaføderasjonene kan by på kultur, folkeliv og utesteder. Men for turister, er det lurere å dra litt utenfor - til Pay (om du ikke har lagt merke til det, så er Pay navnet på hovedstaden, Yap, baklengs), et lite tettsted, knapt nok en landsby, hvor muligheter for å bade og sole seg er hyperaktuelle. For enhver soltørstende nordmann er dette et idyllisk sted. Her kan man VIRKELIG slappe av og kose seg. Mikronesiaføderasjonene er et land som består av 607 øyer (tar jeg ikke feil), og hver øy kan by på forskjellige "turer". Da jeg var der i juleferien med familien, tok vi båter mellom øyene, for å se disse hva de ulike øyene kunne tilby. Da vi overnattet på et hotell, ble vi ranet fra oss noe vi hadde med oss. Blant annet papegøyepysjamasen til lillebroren min, og krokodilletanbørsten til søsteren min, også en god del yngre meg selv. Dette var alt. TRODDE VI. Det viste seg i etterkant at det var frastjålet både lommebøker og RIMI-rompetasker som inneholdt verdifulle verdisaker. Vi brukte dagene mest til å slappe av og kose oss i solen og gå ut om kvelden. Et godt tips er å ha med opplåsbare strandsenger, så dere slipper å kaste bort 15 kroner på å låne der borte for en hel dag. 15 kroner spart er 15 kroner tjent (her kjøres Onkel Skrue-taktikk all the way). Sånn sett er det et veldig fint sted å være. Foreløpig er det ikke spesielt morsomt, men jeg setter min lit til dere her på forumet, så får vi forhåpentligvis en publisert artikkel, og ikke bare det, den ALLER FØRSTE publiserte artikkelen fra Mikronesiaføderasjonene på VGNett! Happy posting! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Dette er jo direkte eit forsøk på å få VG i trøbbel. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg