Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av stille vifter?

Anbefalte innlegg

Gikk forleden dag til innkjøp av et Raidmax Cobra kabinett som funker fett.

Det fulgte med to enkle transparange 80mm temperaturstyrte vifter (og en på døra som jeg personlig aldri har sett snurre).

Disse bråker no værre (ja, jeg får nesten vondt av å sitte her nå å skrive med den brølinga i bakgrunnen).

Så da har jeg jo ganske naturlig nok tenkt på å gå til innkjøp av to 80mm som går uten at jeg slepper å ergre meg noe spesielt over det...

PC-en min er helt er et miditower som ikke er overklokket og trenger vel ikke å kunne flytte på så utrolig mye luft.

Så da trenger jeg altså tips om vifter som passer for mitt bruk!

Gjerne i alle prisklasser... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 av denne går sikkert greit, gir ca. 24 db tilsammen på maks.

(og en på døra som jeg personlig aldri har sett snurre).

Sikker på at at har koblet den til etter at du satte døren inni igjen? noen som har glemt det før. Hvis du vil bytte ut den også, blir det ca. 26 db tilsammen på maks.

(hvis du kjøper 2 av disse, og kjører dem på laveste turtall, blir det ca. 16 db, og hvis du kjper 3, og har dem på laveste turtall, blir det ca. 18 db)

Lenke til kommentar
2 av denne går sikkert greit, gir ca. 24 db tilsammen på maks.
(og en på døra som jeg personlig aldri har sett snurre).

Sikker på at at har koblet den til etter at du satte døren inni igjen? noen som har glemt det før. Hvis du vil bytte ut den også, blir det ca. 26 db tilsammen på maks.

(hvis du kjøper 2 av disse, og kjører dem på laveste turtall, blir det ca. 16 db, og hvis du kjper 3, og har dem på laveste turtall, blir det ca. 18 db)

LED'n i vifta på døra funker jo iallfall.. :roll:

Skal lage viftestyring og, så kan jeg får jo muligheten til å tweake dem ned..

Var den forresten med viftestyring, eller tok jeg feil? Så ut som en skruknapp gitt..

BTW: Klokka går virkelig fort når man har det moro :p (sitter å planlegger mod av gammal PC med desktop-kabbis.. og krøka 15-tommers..)

Endret av brainbug90
Lenke til kommentar
LED'n i vifta på døra funker jo iallfall.. 

Skal lage viftestyring og, så kan jeg får jo muligheten til å tweake dem ned..

Var den forresten med viftestyring, eller tok jeg feil? Så ut som en skruknapp gitt..

BTW: Klokka går virkelig fort når man har det moro  (sitter å planlegger mod av gammal PC med desktop-kabbis.. og krøka 15-tommers..)

Da er det nok vifta som ikke fungerer ja. Det følger med viftestyring ja, det står i teksten også, og det er derfor jeg kunne si hvor mye lyd de lager tilsammen på laveste og høyeste turtall. Lag worklog hvis det blir noe av den modden da! :thumbup:

Lenke til kommentar

Leste i teksten, men er vel kanskje litt trøtt? :p

Men supert at følger med skruknapp til viftestyring da! =D

Tar meg jo 10 min å borre hull til 2-3 knapper og LED-lys i et deksel..

Prisgunstig var detta og gitt..

Worklog kommer seff! Blir morro å se hva jeg får til med min økonomi.. :s Fjortenåringer har jo ikke akkurat no superøkonomi, så det blir vel å ta seg en tur på dynga! :p hehe..

Lenke til kommentar

Leste i teksten, men er vel kanskje litt trøtt?

Men supert at følger med skruknapp til viftestyring da! =D

Tar meg jo 10 min å borre hull til 2-3 knapper og LED-lys i et deksel..

Prisgunstig var detta og gitt..

Worklog kommer seff! Blir morro å se hva jeg får til med min økonomi.. :s Fjortenåringer har jo ikke akkurat no superøkonomi, så det blir vel å ta seg en tur på dynga! hehe..

det er normalt å være en smule trøtt på denne tiden av døynet. :p

Ganske fin knott dette ja, og vet hvordan det er med økonomien til slike som oss (ble 15 for ca. 3 mnd. siden :cool: )

Er det ikke noen du kjenner som har et 3,5" eller 5.25" deksel som du kan få? Trodde også du kanskje hadde noen etter at du bygde pc`en jeg. Du kan jo også spør på forumet om det er noen som har et som du kan få, sikkert noen som er villig til å gi, i bytte mot worklog. Ser du bor i Drammen, så jeg skulle sendt hvis jeg ikke bodde på andre siden av landet. (liker ikke dynga til slike ting, vet aldri hvem/hva som har vert borti det du finner der) Men lykke til!

Lenke til kommentar

Bruker bare det dekselet som fulgte som jeg tok ut når jeg satt inn diskettstasjonen (ja, jeg bruker fortsatt disse små, hendige dippeduttene som visse folk av en merkelig grunn mener er utgått på dato :p) å borrer hull.. Simpelt, men lekkert skal det bli! =D

BTW: Har lagt ut en annonse på hw's bruktmarked for gamle PC-deler her:

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=7575

Får håpe jeg får noen mail fra folk som orker å ofre litt tid da..

Endret av brainbug90
Lenke til kommentar
Bruker bare det dekselet som fulgte som jeg tok ut når jeg satt inn diskettstasjonen (ja, jeg bruker fortsatt disse små, hendige dippeduttene som visse folk av en merkelig grunn mener er utgått på dato ) å borrer hull.. Simpelt, men lekkert skal det bli! =D

BTW: Har lagt ut en annonse på hw's bruktmarked for gamle PC-deler her:

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=7575

Får håpe jeg får noen mail fra folk som orker å ofre litt tid da..

Ja, funker phett med 3,5" dekselet. Jeg også bruker disse merkelige tingene som er ukjente for noe pc-brukere, men sjelden. (moren min kjøpte 20 disketter til meg av en eller anne grunn, så jeg kjøpte det sammen me DVD-brenner og litt annet "smågodt"

Kan sende en pm eller mail senere i dag (les: ikke før ETTER 14:00, må såve, spise, se TV, dusje, og slike ting i mellomtiden, og jeg gidder ikke å dra frem alle tingene nå, i frykt for å vekke storebroren min :whistle: ) med en liste som jeg kan sende til deg, mot at du betaler f.eks. 1 kr. tingen + frakten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...