Launch Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Tenkte å bestille meg en AMD Sempron socket A CPU til å ha i en Shuttle SN45GV2, men lurer litt på hva en Sempron er best til, Det skal bare bli en HTPC så om den ikke er best av alt på spilling så fungerer den sikkert til litt media avspilling. Hvilken CPU bør jeg velge og hvilken RAM bør jeg kombinere den med? Vil gjerne ha erfaringer og komentarer. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 AMD Sempron skal først og fremst konkurere mot Intel Celeron D, og dette vil helt sikkert være tilstrekkelig med kraft hvis du ikke krever veldig mye av maskinen, noe du ikke gjør i dette tilfellet.. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Har prøvd å lete litt etter tempratur grafer, men går utfra at de ikke blir særlig varme. Shuttle har jo en litt sær heatpipe CPU-kjøler, hadde håpet på å slippe en kabinett/CPU vifte durende på max turtall. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har selv Sempron 3100 på seocket 754 og denne er greit nok for mine behøv. Går greit å spille Doom 3 og HL2 i 1024x768 - 4x4x. Videoredigering går litt tregt ellers så er det ok . Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har prøvd å lete litt etter tempratur grafer, men går utfra at de ikke blir særlig varme. Shuttle har jo en litt sær heatpipe CPU-kjøler, hadde håpet på å slippe en kabinett/CPU vifte durende på max turtall. Kjøp en XP-M fra itbutikken.no, bra ytelse, minimalt med varme Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har prøvd å lete litt etter tempratur grafer, men går utfra at de ikke blir særlig varme. Shuttle har jo en litt sær heatpipe CPU-kjøler, hadde håpet på å slippe en kabinett/CPU vifte durende på max turtall. De utvikler lite varme, har satt sammen flere maskiner med Sempron CPU... Dessuten de klokker relativt bra også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå