Gå til innhold

Går det ofte galt ved softmodding?

Knofle

Anbefalte innlegg

Har akkrurat kjøpt meg club3d geforce 6800le, og som kjent har dette kortet bare 8 pipelines.

Jeg har ikke så mye penger, så risikerer jeg noe hvis jeg modder dette opp til 16 pipelines med rivatuner?

eller... jeg vet jo jeg risikerer noe, men hvor mye?

Har lest om folk som har gjort dette, og har gode erfaringer, men det er kanskje noen som ikke har så gode erfaringer.

har forresten F/S 350W PSU hvis det skulle være til noen hindring...

edit: har luftkjøling...

Endret av BurTMastA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis det går galt er det bare å sette instillingene tilbake igjen... (vel, produsentene av rivatuner sier det går ann å ødlegge kortet, men jeg har ikke hørt om et eneste tilfelle dær dette har skjedd...) Det som skjer er at du får artifacts i 3d prog vanligvis.. eller du kan få systemkrasj i 3d...

Enable en og en ting av gangen, restart og kjør 3dmark og sjekk at det ikke er artifacte, er det det disabler du den tingen igjen... Men det er langt ifra sikkert at alle vertex shaderene og pixel pipene kommer til å virke... Er du uheldig så kan du risikere å betale mer for et dårligere kort, enn hva du hadde måttet for 6600gt, som yter litt bedre ut av pakken...

Lykke til...

Lenke til kommentar

Må nok uansett få en til å hjelpe meg... aner ikke hvordan jeg skal bruke rivatuner... men skal nok prøve litt ;)

edit: jeg leser at det er ikke påvist noen skade på 6800 kort ennå... kanskje det bare er uoffisielt :whistle:

edit2: S:T:A:N:D: det er ingen sperre :)

edit3: GOD NATT!

Endret av BurTMastA
Lenke til kommentar

det der er jo et helt annet kort, og det er også flashet til en annen bios... softmodding foregår vha. programmvare og er derfor mye tryggere... f.eks. hvis du softmodder et 6800le til 16x6 og tar det ut av maskinen, setter det i en annen så vil det være 8x4 igjen og ingen vil kunne si at det har vært moddet...

Det ligger en fin guide under overklokking av skjermkort her på forumet forresten, men jeg lurer på om de nyeste korta er sperret for softmodding (tror rivatuner driver å lager ny versjon som skal fikse dette... ikke sikker...

Lenke til kommentar
det der er jo et helt annet kort, og det er også flashet til en annen bios... softmodding foregår vha. programmvare og er derfor mye tryggere... f.eks. hvis du softmodder et 6800le til 16x6 og tar det ut av maskinen, setter det i en annen så vil det være 8x4 igjen og ingen vil kunne si at det har vært moddet...

Det ligger en fin guide under overklokking av skjermkort her på forumet forresten, men jeg lurer på om de nyeste korta er sperret for softmodding (tror rivatuner driver å lager ny versjon som skal fikse dette... ikke sikker...

Mitt kort var også bare softmoddet. Ikke hardmoddet.

Lenke til kommentar

det står da vitterlig i tråden din at du har flashet det til en annen bios... Du spør jo om du skal flashe tilbake...

I rest my case... ;)

hehe, neida kan hende jeg har misforstått, men det virker som du hadde flashet til xt bios når jeg tittet på tråden...

edit: nå har jeg lest hele tråden din og ser at du brukte en moddet pro bios... Men jeg mener fremdeles dette er noe annet enn å bruke programvare... Lykke til me kortet ditt forresten... ;)

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Merk at moddingen av GeForce kortene ikke flasher noen BIOS...

Men det er ikke noen garanti for at det du åpner kommer til å fungere...

Jeg har selv moddet et 6800LE til 6800GT, det var et Gainward kort. Det fungerer glimrende. Har også modet et 6200 kort til et 6600 kort. Det fungerer også bra enda...

Kjenner to som har modda ATi kort, han ene moddet x800pro vivo kortet til 16 pipes, men klarer ikke kjøre på xt pe hastighet. Måtte derfor klokke ned. Han andre kjørte på xt pe hastighet en stund før han fikk problemer, måtte flashe tilbake til 12 pipes. Etter det solgte han kortet og kjøpte et 6800GT...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...