Scix Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Hva er egentlig forskjellen på DVD-R og DVD+R. Jeg har hørt det at DVD+R skal være bedre en DVD-R, men slik som jeg tolker deler av denne siden, http://www.videohelp.com/dvd, så burde DVD-R være best. Noen som kan si meg på norsk, hva som er best? Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 DVD-R: Har en kapasitet på 4489 mb, mot 4483 på +R, -R har også større kompatibilitet enn +R (uten bitsetting) Dessverre produseres det mange -R plater med dårlig kvalitet, derfor er de ofte billigere. DVD+R: Vil nok ta mer og mer over grunnet enklere og nyere teknologi. Den vil derfor være forran -R i utviklingen av raskere brennere osv. Dette formatet gir også muligheten for bitsetting slik at platen får høyere kompatibilitet enn -R Konklusjon: Vær obs på at det er forskjell på brennekvaliteten på brennerne. BenQ for eksempel har vært klart bedre på + enn - men ved stadige firmware oppgraderinger blir det bedre og bedre. Uansett velger jeg helst +R, men har du tilgang på rimelige og bra dvd-r plater kan du velge det. Men pass på hvem som produser platene! Å kjøpe billig er ofte å kjøpe dyrt. Kjøper du dvd+r plater minsker risikoen for drittplater. Du vil uansett neppe merke noen forskjell mellom -R og+R på filmkvaliteten Lenke til kommentar
mintman Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Tror sånn generelt sett at du ikke vil merke store forskjeller mellom de to, og de lærde strides vel om hvilket format som er "best", siden alt er relativt. Har personlig ikke merket noen forskjeller. PS! Gerrard, nice avatar Endret 30. januar 2005 av gstavdal Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 http://www.cdfreaks.com/article/113 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå