The Terminator Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Trenger jeg det? Skal bytte mellom to nforce2 hovedkort... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Flyttes til Windows-kategorien. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Mest sannsynligvis ikke. Grunnen til at du i mange tilfeller får blåskjerm er at hovedkortene bruker forskjellig diskkontroller, og kan derfor ikke bruke samme driver. For å sikre deg mot at dette skjer kan du oppdatere IDE ATA/ATAPI controllers, Primary/Secondary IDE Channel til "Standard IDE ATA/ATAPI controller". Det er også lurt å uninstallere alle skjermkort/lydkort osv som ikke er tilgjengelig på det nye systemet. EDIT: Takk Endret 30. januar 2005 av Gunnar_ Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 hei. vil no uannsett anbefale deg å reinstallere allikevel jeg da. da det kan ligge mye groms også etter at du har avinstallert alle driverne. hvis/når jeg skal bytte HK eller CPU så skal jeg iallefall reinstallere Windows. dette for å sikre meg at ikke noe skal gå galt. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Helt enig med Wil. Hovedkortet er den aller mest vitale delen i maskinen. Der sitter jo både chipset, cpu, ram og alle kortene dine. Til dette er det jo installert masse drivere som potensielt kan skape trøbbel. Så fremt du ikke skal installere nøyaktig samme type HK, gbør du utvilsomt reinstallere Windows. Da får du en smooth, stabil og grei maskin etterpå. Når du har gjort det, og installert SP2 - så går du til hovedkortprodusentens nettside, laster ned alle de nyeste driverne til det nye HK'et ditt - og installerer disse... Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Jepp..det er nok best slik. Drittjobb, men deilig etterpå... Til noe littttegrann offtopic, men tror dere jeg kan bytte ut vifta på hovedkortet med en passiv kjøler fra et annet nforce2 400 kort?? (typ "taggete" fra et MSI kort). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå