engekri Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Hei! Jeg har sett en del bilder som i hovedsak er svart/hvitt/grå, men har et objekt som er farget, Se eksempel her Hvordan er letteste måte å lage dette på? Jeg har tilgang til Photoshop CS. Takk for alle svar! Endret 29. januar 2005 av engekri Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Jeg tenker at magnetic tool er greit (er høy kontrast ser det ut som), og så kan man bruke mask etterpå for å korrigere, men jeg er ingen ekspert. Finnes sikkert mer fikse løsninger på det Endret 29. januar 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
engekri Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Mene du at jeg markerer "objektet" jeg skal ha farge på og deretter gjør det som er utenfor svart/hvit? Noen som har andre forslag? Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Legg et s/h lag øverst og visk bort det du vil ha farget er jo en enkel metode... Brukte det på dette bildet. Også de andre bildene i denne serien er brukt samme teknikk! Lenke til kommentar
engekri Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Takk for svar, skal prøve litt nå utover dagen eh.. og kvelden! Kansje jeg legger ut noen bilder her hvis jeg blir fornøyd Lenke til kommentar
engekri Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 ey.. det var jo nesten lett jo! takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Kna også bruke quickmask, noe som jeg liker. Shift+Q og tegn over det området du vil bevare/ikke bevare (det som er lettest/minst). Det skal da dekkes i en gjenomsiktig rødfarge. Shift+Q en gang til og det blir da gjort om til en markering, om du quickmaska området du vil endre farger på, må du "inverte" markeringen (Ctrl+Shift+I) og så er det bare og fjerne fargene. Lenke til kommentar
zany Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hei. ville bare si at jeg synes det var morsomt at du hadde linka til et av mine bilder i trådstarten HELDIGVIS, er jeg blitt mye bedre på denne teknikken siden jeg la ut det bildet der. Ser ut til at de andre har svart deg temmelig ok på hva en skal gjøre i PS for å oppnå dette. Så da kan jeg bare si at øvelse gjør mester, og lykke til videre "engekri" ! mvh. Peter. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 (0. Beklager at jeg gjenoppliver en forholdsvis foreldet trå) 1. Takk for mange svar. 2. At jeg brukte ditt bilde var tilfeldig, men det var det beste bildet jeg fant som brukte denne "teknikken" 3. Her er et bilde til jeg laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå