Gå til innhold

RAM'en stopper på 610Mhz, hva nå?

ADT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ikke RAM'en så høyt nå :cry: kun til 610Mhz... må nok enten slakke litt på timingsene eller øke volten, øking av timingsene gjøres med et lite skrik i hjerterota... øking av volten skjer ikke før en ddr booster er i hus...

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Det viser seg at minnet ikke har lyst til å gå over 610Mhz samma hva jeg gjør! Jeg kan stille opp timingsene til 3-5-5-10, bytte til t2, klokke ned prosessoren til original hastighet, sette ned HT bussen, og hele pakka, men det nytter ikke, kommer ikke inn i Windows før den restarter...

Jeg regner med at det altså enten er hovedkortet som ikke gidder mer, eller at jeg rett og slett må gi RAM'en mer volt...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Var nok en spøk, som i "slutt og klag, du har kongeram" :D

Ah, da skjønner jeg :D

OffTopic: finfin guide forresten, oppklarte en hel del som ikke satt på plass :)

edit: jeg sitter altså igjen med følgende spørsmål:

Er det hovedkortet som ikke gidder mer, eller må jeg gi RAM'en mer volt?

Endret av ADT
Lenke til kommentar

:dribble: mener jeg :D

Tror det er Hovedkortet, prøv 2x på HT, så kommer du kansje ørlitte lengre, men tror du senker ytelsen da :)

Btw, er ikke noe vits med halve multiplyere, har du 8.5X så blir rammen divida på 9 :) Tror det er hovedkortet som ikke klarer høyere FSB selv om rammen skulle henge med

Hva slags PSU har du da?

Endret av Skink_123
Lenke til kommentar
:dribble:  mener jeg :D

Tror det er Hovedkortet, prøv 2x på HT, så kommer du kansje ørlitte lengre, men tror du senker ytelsen da :)

Btw, er ikke noe vits med halve multiplyere, har du 8.5X så blir rammen divida på 9 :) Tror det er hovedkortet som ikke klarer høyere FSB selv om rammen skulle henge med

Hva slags PSU har du da?

nei hjelper ikke med lavere HT heller, dette som er så rart, den stopper bare opp, samma hva jeg gjør...

edit: har en Aspire 500W med plexi og litt stash, er testet på overklokking.no til en den beste og sterkeste PSU'ene til under 1000lappen, burde ikke være noe galt med den...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Det viser seg at minnet ikke har lyst til å gå over 610Mhz samma hva jeg gjør! Jeg kan stille opp timingsene til 3-5-5-10, bytte til t2, klokke ned prosessoren til original hastighet, sette ned HT bussen, og hele pakka, men det nytter ikke, kommer ikke inn i Windows før den restarter...

Jeg regner med at det altså enten er hovedkortet som ikke gidder mer, eller at jeg rett og slett må gi RAM'en mer volt...

Så lenge du ikke kommer lengre selv om du forandrer til enda slappere timings, så er det nok HK ditt som ikke vil mer. Eller det kan rett å slett være den integrerte minnekontrolleren på CPU'en din som sier stopp. Tviler ihvertfall på at det er RAM'en din.

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke kommer lengre selv om du forandrer til enda slappere timings, så er det nok HK ditt som ikke vil mer. Eller det kan rett å slett være den integrerte minnekontrolleren på CPU'en din som sier stopp. Tviler ihvertfall på at det er RAM'en din.

Så du tror ikke det vil hjelpe med Volt Booster til RAM'en?

Lenke til kommentar

Nei, du med RAM som bruker TCCD chipper. Disse liker som regel ikke mye volt. Tror ikke du tjener noe på å gå over 2.85v

Lenke til kommentar

Nei, du med RAM som bruker TCCD chipper. Disse liker som regel ikke mye volt. Tror ikke du tjener noe på å gå over 2.85v

Er det et hovedkort du vil anbefale med AGP port som er en litt råere med hensyn til RAM'en da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...