Gå til innhold

RAM'en stopper på 610Mhz, hva nå?

ADT

Anbefalte innlegg

For de som ikke vet det, har jeg hatt en liten skrytetråd her, men jeg sitter igjen med litt frustrasjon allikevel, jeg omformulerer altså spørsmålet mitt, og refererer til de siste postene i tråden.

Det viser seg at minnet ikke har lyst til å gå over 610Mhz samma hva jeg gjør! Jeg kan stille opp timingsene til 3-5-5-10, bytte til t2, klokke ned prosessoren til original hastighet, sette ned HT bussen, og hele pakka, men det nytter ikke, kommer ikke inn i Windows før den restarter...

Jeg regner med at det altså enten er hovedkortet som ikke gidder mer, eller at jeg rett og slett må gi RAM'en mer volt...

Er det hovedkortet som ikke gidder mer, eller må jeg gi RAM'en mer volt?

Takker for alle svar :)

post-223-1107108526_thumb.png

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er 1t, men jeg aner ikke forskjellen på 1t, og 2t, har bare satt den på "auto" og da velger den 1t selv...

edit: ja, stabilt som et fjell, minne altså, kan dra den opp på 620Mhz med samme timings, men da må jeg endre på CPU ratio til 8,5 og da blir det ugunstig...

får også 1136CPU poeng i 3DMark03 :D

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Synes at du skal se deg godt fornøyd med det resultatet, det viser at minnet har ett godt potensiale for overklokking også.

300FSB isteden for originalt som er 275FSB er da bra.

jeg glemte visst å nevne det... originalt er 550Mhz og 2,5-4-4-8

Endret av ADT
Lenke til kommentar

hva er 1t og 2t for noe da?

edit: Er forresten litt redd for å kjøpe en brikke til, i tilfelle den ikke er like god... da kan jeg jo ikke ha like høy klokk... Vil jeg merke den store forskjellen med 1024MB? er det verdt de 1300kronene? spiller jo egentlig bare litt i ny og ne...

Endret av ADT
Lenke til kommentar

jepp, kjører bare med 1t, er det mulig å bevise dette i windows? i så fall kan jeg godt ta et screenshot av det :) Som du ser i signaturen min, har jeg et MSI K8N NEO2 Platinum :D Har du prøvd med kun en brikke?

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Hei og hå, har nå testet litt instillinger igjen, og funnet fram til jeg overhodet ikke får noen bedre hastigheter, eller lavere timings med t2, altså ser jeg ikke helt hensikten med denne funksjonen... noen som vet?

Lenke til kommentar

Så lenge du kjører med halv MP får du ikke den minnehastigheten som du ser der. Start ClockGen så ser du den virkelige minnehastigheten. Har faktisk regnet det ut for deg. Har ett fint program for det.

Du kjører 320*8,5=2720 Minnet ditt går da på 302DDR (604MHz)

Hvis du tviler på meg, så prøv å kjør 8*320 bare for å sjekke. Da går minnet ditt på 320DDR (640MHz)

Når det gjelder 1t vs 2t så har det noe med hvor hastigheten den leser på mener jeg. Vet ihvertfall at 1t hjelper en god del. Prøv å kjør noen benchmark's med like innstillinger, å først 1t så 2t, så vil du nok se forskjellen. Siden jeg vet mange er like slappe som meg :) så har jeg tatt det på meg å vise forskjellen. Se de 2 neste postene. Her er det to bilder. Alt blir kjørt identisk, eneste forskjellen på bildene er 1t å 2t.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...