Gå til innhold

Hvilket skjermkort burde jeg kjøpte til gaming ?

GUNNISSS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gainward er kvalitet?

er vel ikke så veldig mange månedene man skal gå tilbake i tid før man finner alle gainward kortetene som det var feil på, det var jo nesten feil på hvert eneste kort, og alle som hadde de måtte før eller senere sende de tilbake på garantien.

nei fysj, feilward blir det aldri på meg, dessuten var de heller aldri kjent for bra ytelse eller usedvanlig bra overklokking, pov tok hele tronen der, test etter test.

dessuten hva er vits med garanti på overklokking? hvordan i huleste skal en skjermkort produsent finne ut om du har overklokket kortet ditt eller ikke uansett?

Lenke til kommentar
Gainward er kvalitet?

er vel ikke så veldig mange månedene man skal gå tilbake i tid før man finner alle gainward kortetene som det var feil på, det var jo nesten feil på hvert eneste kort, og alle som hadde de måtte før eller senere sende de tilbake på garantien.

nei fysj, feilward blir det aldri på meg, dessuten var de heller aldri kjent for bra ytelse eller usedvanlig bra overklokking, pov tok hele tronen der, test etter test.

dessuten hva er vits med garanti på overklokking? hvordan i huleste skal en skjermkort produsent finne ut om du har overklokket kortet ditt eller ikke uansett?

Kortet er testet for å finne ut hvor mye du kan klokke opp kortet..EXPERTool gir ikke akkurat frie tøyler til å klokke opp kortet. Oveklokking over de gitte verdiene ser man jo på ødelagte komponenter og slitasje.

Lenke til kommentar
Standard ATI vs. Nvida..Kommer ingen vei det..hmmm..Prøver å påstå?Rettelse..Jeg påstår.. :p

nei, dette er ingen vanlig ATi VS. nVidia krig. Jeg har rett, og les litt tester før du "påstår" :roll:

Syns den nVidia vs. ATI begynner og bli for dum. Er vel nesten ett fett om man kjøper seg et GeForce 6800GT/ultra eller et Radeon x800 (pro, XT, XT PE osv osv)

Greit nok at ATI er "bedre" i half life 2 enn nVidia, men jeg vil ikke si at det er noen merkbar forskjell. Akkuratt det samme er tillfellet med Doom 3 der nVidia er "bedre" enn ATI pga bedre openGL drivere.

Lenke til kommentar
vel, i så fall har vi et veldig godt argument hvorfor gainward kortet er såpass mye dyrere enn club3d kortet ;)

For den lille overklokken der skal man liksom betale 1000kr, tipper du er en av de to personene jeg beskriver i den første posten min i denne tråden...

Hvis man tar:

Asus V9999 GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, TV-Out, DVI, Retail 3.565,-

Core: 350 mhz

Minne: 1000 mhz

Leadtek WinFast A400 GT TDH GeForce 6800GT 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP 3721:-

Core: 350

PNY Verto GeForce 6800GT 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP 4147:-

Core: 350 mhz

Minne 1000 mhz

Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail 3.750,-

Core: 400 mhz

Når du snakker om overprisede produkter er nok ikke Gainward den verste produsenten for å si det sånn. Er mer rettferdig å sammenligne de produsentene enn å sammenligne med Club3D GeForce 6800GT til 3000..Det sistnevnte får du det du betaler for(mest for pengene). Og etter min mening gjør du ikke det utenom Gainward siden man får 50 mhz mer i standard klokkehastighet. Vel å merke syns jeg heller at Gainward ultra kortene er overpriset. For 600 kr mindre der får man ett Golden Sample Hoes Like hell (400 core og 1200 mhz minne) Ultra( 450 mhz, 1150 mhz) Er ikke noe forskjell på kjølerene..Forskjellen på kortene der er at biosen på Ultra er satt til 450 mhz som standard..

Lenke til kommentar

Min mening her er:

Har du 4000 å bruke på et skjermkort, så setter du pengene i banken og venter til vårens nyheter som kommer (dersom de kommer da..)

Må du ha et nytt skjermkort nå, som drar de aller aller aller fleste spill med bra oppløsning og med gode detaljer, bruk 3000 på et club 3d 6800 gt. Noe mer penger er det vel strengt tatt ingen vits å bruke på et skjermkort for en "vanlig" bruker. Egentlig holder vel 6600gt i massevis for å spille hl2.

Dersom det finnes ATI-kort i samme prisklasse +/- 3000 så vil jeg påstå at det er et like bra kjøp som 6800gt til det behovet som er definert (cs s).

Jeg fatter ikke hvorfor det skal kriges så inni helv... mye på hvilke grafikkort som er best... Forskjellen er vel knappast merkbar for en normal bruker.

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor det skal kriges så inni helv... mye på hvilke grafikkort som er best... Forskjellen er vel knappast merkbar for en normal bruker.

Helt enig! Har selv 2 kompiser som har 6800 Ultra og X850 XT PE, kortene yter jevnt over så å si like bra. I HL2 er ATI kortet best, i Doom 3 og Call Of Duty er Nvidia kortet best. Men...... skulle likt å se noen av de her inne si meg hvilket kort som står i hvilken maskin jeg, bare ved å se på når de spiller :tease:

Lenke til kommentar

hei jeg ser etter kort for spilling og er veldig usikker på om jeg skal betale rundt 2500 for et kort eller 3500.

hvor stor forsjell vil man merke mellom et til 2500 og 3500 på et spill som World of Warcraft.

fins det en mellomting som funker godt? har sett det kortet til 3000 nevnt her men det virket veldig treigt med 350og 500

Lenke til kommentar
hei jeg ser etter kort for spilling og er veldig usikker på om jeg skal betale rundt 2500 for et kort eller 3500.

hvor stor forsjell vil man merke mellom et til 2500 og 3500 på et spill som World of Warcraft.

fins det en mellomting som funker godt? har sett det kortet til 3000 nevnt her men det virket veldig treigt med 350og 500

Sparker godt ifra selv om det "bare" er 350@1000.. :thumbup: Kan alltids klokke kortet litt opp..Spranget opp til XFX og Gainward(400@1000) er 7-800 kr..I forhold til dette kortet er det mye å betale for ekstra 50 mhz, men i forhold til POV, ASUS, Leadtek..Så er det ikke det, for de koster ca det samme..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Kjører sjøl ett POV 6800GT overklokket til 425/1140, noe som fungerer bra på HL2.

Beste allrounder e jo Nvidia 6800Gt i sin prisklasse, med tanke på bf å UT etc..

Men ATI slår nvidia på HL2 igjen.. Å for deg som er en svoren CS spiller.. så er vell 800\850 seriern til ATI å anbefale for deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...