Gå til innhold

Klima-anlegg VS Aircondition

discostu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at et klimaanlegg har termostat. Du kan dermed velge den temperaturen du vil ha (f.eks 21 grader) og klimaanlegget vil sørge for at temperaturen holder seg nøyaktig der du vil ha den.

Vanlig aircondition blåser inn kald luft, men har ingen termostat. Det er derfor vanskelig å holde akkurat den temperaturen du ønsker.

Lenke til kommentar

Aircondition tilfører kald luft. Den kan ikke varme opp inne i bilen. Et klimaanlegg har som sagt over termostat og fungerer både som et mer avansert varmeapparat pga evnen til å holde temperaturen på f.eks 20 grader, eller 15 om man vil.

Så jeg vil nok si at klimaanlegg er "best"

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt. Aircondition kan fint reverseres, og det er faktisk ikke noen annen forskjell enn at det ene er norsk og det andre engelsk.

Selvfølgelig finnes det klimaanlegg med mer funksjonalitet enn andre, men det heter ikke noe annet av den grunn

Lenke til kommentar

Det er ingen forskjell mellom aircondition og klimaaanlegg. Har lagt merke til at enkelte legger forskjellige ting i ordene, og bruker aircondition om et manuelt system og klimaanlegg om et automatisk system.

Jeg mener dette bare er et utslag av språk forvirring. Det norske "klimaanlegg" er et godt ord, så kan man legge til manuelt eller automatisk for å pressisere.

Lenke til kommentar
Vanlig aircondition blåser inn kald luft, men har ingen termostat. Det er derfor vanskelig å holde akkurat den temperaturen du ønsker.

Den var god. I huset til mamma er det en aircondition montert på veggen et sted og den kan man stille inn på x grader (tror det er fra 14-26 grader eller noe i den duren). Lurer veldig på hvordan den da klarer å faktisk holde tempraturen hvis den ikke har termostat ...

Lenke til kommentar
:wow: Tenkte faktisk ikke på det at det er engelsk og norske ord vi snakket om. :ermm:

Ikke jeg heller :D

Aircondition direkte oversatt blir "luftkondisjonering"

På samme måte som at det finnes ovner både med og uten termostat, vil det finnes luftkondisjoneringsanlegg med og uten termostat. Moren til Ernie har tydeligvis et med termostat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...