Gå til innhold

Irritert på selger i MPX!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hovedpoenget her er vel at selger/kundeservice har feilinformert kunden, ikke hvorvidt prisen på en vare synker i verdi over tid.

Har man egentlig noen holdepunkter for at han har feilinformert kunden mot bedre viten?

 

Hvis ikke så har ikke selgeren stor skyld her. For alt vi vet trodde han ukens tilbud ville gå enda bedre og at det denne uken ikke var noen PCer igjen. Da hadde det vært surt og nå bli sittende uten det "gode" tilbudet.

 

 

Når det er sagt bør det ikke være noen trend at ukens tilbud alltid faller mer i pris enn andre varer.

Lenke til kommentar
Du vil uansett ikke gå ut med et tap, siden det ikke koster 300kr å sende maskinen tilbake (husk at MPX skal betale tilbake porto til deg).

Du har ikke rett på å få refundert noen porto ved angrerett, så du må betale begge veier.

Ved bruk av angreretten, har man krav på få refundert ALT man har betalt. Dvs prisen på vare, frakt, porto, oppkravsgebyr, ekstra seigmann oppi esken osv.

 

Videre blir det kjøpers ansvar å få fraktet varen til selger. Dette innebærer at kjøper betaler porto tilbake til selger.

Lenke til kommentar
Hovedpoenget her er vel at selger/kundeservice har feilinformert kunden, ikke hvorvidt prisen på en vare synker i verdi over tid.

Har man egentlig noen holdepunkter for at han har feilinformert kunden mot bedre viten?

 

Hvis ikke så har ikke selgeren stor skyld her. For alt vi vet trodde han ukens tilbud ville gå enda bedre og at det denne uken ikke var noen PCer igjen. Da hadde det vært surt og nå bli sittende uten det "gode" tilbudet.

 

 

Når det er sagt bør det ikke være noen trend at ukens tilbud alltid faller mer i pris enn andre varer.

En servicevennlig butikk vil se et slikt dilema og refundere den differansen ned til det varen koster nå. Kunden blir overrasket, siden dette gikk så veldig bra og gir mye god omtale om butikken.

 

En lite servicevennlig butikk nekte og stå på sitt. Men ved å gjøre dette, vil butikken risikere at kunden "regner på" om det vil lønne seg å returnere varen for å bestille den på nytt. Så istedenfor å gi tilbake x kroner til kunde, må butikken betale porto og selge en vare som B-vare til redusert pris ... i tillegg få en passe mengde eder+galle+negativ omtale.

 

En kremmer vil mest sannsynlig si; "Du kan få tilbake mellomlegget - frakt. På den måten "later vi som" om du har brukt angreretten og fått varen til den prisen du ville betalt da. Men du slipper å drasse driten til postkontoret, være uten varen i X dager og vi slipper en B-vare."

 

Den lite servicevennlige butikken vil bare "tjene" på en slik oppførsel hvis differansen er latterlig liten ... men da ville ikke denne situasjonen oppstått i første rekke uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...